![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kyllä Jaksaa vastustaa ![]() laatikko on paikallaan, mutta kytkin ei ala pelaamaan. vaihteet menee silmään vaikka ei kytkintä painkakkaan. ja vaikka otin työsylinterin varren kokonaan pois niin ei muutosta. pitkö juuri viellä alkaa toi laatikoo puottaan pois, kun ei voi ymmärtää mikä vittu siellä oikeen ahistaa.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kytkin haarukka pois paikaltaa puonnu?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Työsylinteristä oli pullahtanu sylinteri pihalle. Haarukka tuntuis olevan paikallaan ja nyt kytkinkin pelaa. tosin vaihteet menee viellä päälle koneen käydessä, mutta luulisin että johtuu siittä, kun jakolaatikon päässä ei ole mitään vastusta kun kardaanit on irti.
Nyt pitäs alkaa suunnitteleen, mistä tohon passais kardaanit vai pitääkö alkaa noita vanhoja pätkimään ja jatkamaan. eli taka kardaanin pitäs olla 10cm lyhyempi ja edessä vastaavasti 10cm pidempi edittiä sen verran, että ainakin mittarivaijeri piisas ja mittari toimi
__________________
Tatsuni on mun ratsuni Viimeksi muokannut nalle00 : 25.06.2013 15:40 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
tänään oli melkein välipäivä tatsunin laitosta, kun piti saattaa taas vintin remonttia eteenpäin.
no sen verran jäi virtaa, että otin tuolta yhen kieroon ajetun pitkän patrollin taka kardaanin ja tein koe vedoksen karuilla paja työkaluilla. silmään tuli aika suora ja kulmaraudoilla sen keskitin, mutta tuskin tota silti tulee koskaan paikoilleen laitettua tai no ehkä kokeiltua, mutta meneehän toi vara kardaanina että pääsee reitiltä pois jos poikii metsään. eilen soittelin neliveto tapsalle ja sain ihan toimivat ohjeet jatkaa etukardaania jos tarve vaatii. kuitenkin palstalta löyty tuplanivel etukardaani ja romuttamolta toinen normi etukardaani. elikkäs toisesta tulee eteen ja toisesta taakse. se miksi päädyin tekeen etukardaanista taka kardaanin niin on kuulemma paljon vahvempi, tuo etukardaani ja toisekseen takakardaani tässä tapauksessa tulee olemaan 2.5cm lyhyempi, kun etummainen, niin hyvällä tuurilla tuo 5 lovisen etukardaani käy suoraan tonne taakse, tai ihan minimaalisilla muutoksilla, eikä tarvii alkaa miettiin tota suoruutta ja tasapainotusta niin tarkoin, kun ilman sorvia noista ei ite tekemällä saa mitään hirmu mahtavia välttämättä. eikä huvita sen tähden hajottaa jakiksen häntää / pinionia, että säästin ja ite tein.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kannattaa sitten tarkkailla nyt kytkin nesteen pinnantasoa, itellä kun kumi pullahti pellolle, niin sen jälkeen alkokin falskaamaan välistä ja meni n 5dl nestettä 300km ajon aikana. Uus maksaa muistaakseni jotai 20-30e ?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
tänään tuli vinssille uus t-maxin solenoidi langattomalla kaukkarilla. ja etuperään päivitys satsi
tuonko törkkää kitkan tilalle niin alkaa ne murrokset paukkumaan. ![]() tulossa on viellä tiiviste satsi etuakselille ja nitron chromo murrokset. kohta joku sanoo, että oisit tilannu suoraa lonkkarit niin puolustaudun heti. eli lonkkarti tilasinkin, mutta eivät ois kerenneet laplandtrophyyn tulla ja haluan siellä ajaakkin olematta kokoajan murroksia vaihtamssa niin nuo nitron chromot taitaa olla seuraavaks lujin vaihtoehto tonne tojotanaksulaan, samassa paketissa tuli varaosatikut joka nurkkaan. niin kestää niitäkin katkasta ainakin kerran. huomenna pitäs tulla kardaanien niin pääsee niitä sovittaan , eiköhän tuo taas liiku hyvissä ajoin enne trophyä
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
|
#7
|
||||
|
||||
|
aamulla 7.30 tuli matkahuollosta viesti, ja ei kun 8.00 volvonrattiin ja paketin hakuun.
Eteen tuplanivelkardaani ja taakse normi etukardaani, jota piti vähän lyhentään. pikainen testilenkki ja tuntuis kaikki toimivan. varsinainen testi jää odottaan, että saan ton etuakselin viellä purettua ja vaihdettua hilut murikkaan ja uudet stefat vaihdttua, mutta kyllä se nyt ominvoimin taas etenee. ja ehkä ois aiheellsita laatikoiden öljytkin vaihtaa ![]()
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eiii jumalauta... patrolllissa tojotan akselit
patrolliakselitku ois ni ei tars miettiä että kestääkö murrokset ja vetarit
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Patrol 2.8,td,vm.-90 | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 14.03.2011 18:36 |
| Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
| Myydään gr patrol | savikontero | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.07.2009 10:35 |
| patrol | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.01.2006 11:31 | |
| Patrol | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.08.2003 11:14 |