![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hommaa daihatsu rockyn niin se suojaa itse itsensä öljyllä
![]()
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla |
#3
|
|||
|
|||
![]() Toimii, ja varsinkin jo pintaruostetta saaneessa alustassa.
Siis jos ei ole jatkuvassa loskapuhalluksessa tsm.
Jossain aikaisemmasa topiikissa tästä väiteltiin... Siis puhtaalla vedellä paikat puhtaaksi, ja SITTEN KUIVATAAN kuivaksi: sitten "mömmö", siis avohammaspyörä rasva sekoitetaan mekaanisesti tinneriin (kunnolla) ja mineraalitärpätillä ohennetaan ruiskutuskelpoiseksi. ja seos on noin 1:2:1 siis 2 osaa tinneriä, vassua 1 osa, ja samoin tärpättiä. ja jos pitää suojata loskasuihkussa olevia pintoja, niin tuo ei ole paras; pinnat puhtaaksi, happopohjamaalia, ja siihen sopivaa pintamaalia, ja massaa???? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mikä siinä on tinnerin merkitys? Pehmentämään vanhaa massaa ja parantamaan tartuntaako? Vai eikö vaseliini ohene mineraalitärpätillä riittävän helposti?
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kuplan pohjaan vedin huhtikuussa vernissa/teräöljy/hautaterva seokset. kiva pieni tervan haju vieläkin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taivuttelin kierretangosta vispilän porakoneeseen millä sekoittelin. Ja kun tuon sotkun sumuttaa koteloihin tms. niin tinneri haihtuu huomattavan äkkiä; ei valu niin herkästi alas. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joku on kuulemma joskus vaihtoehtoisesti käyttänyt myös tarkoitukseen tehtyjä tuotteita, esim. Dinitrol tai Tectyl.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Joo -o, onhan niitä tehty; mutta missä niistä kerrotaan?Lainaus:
Tuota "avohammaspyörä- tai suolaisen veden kestävää vaseliini-" hoitoa olen suihkutellut noihin omiin ja muutamaan läheisen ja kaverin autoon ja mm. venetrailerin karvaiseessa ruosteesa olevaan runkoon. En kiistä, ettei nuo esim. Dinitrol tai Tecty. olisi parempia, mutta v. 1990 ostin tähän astisen autoilun uusimman auton; mitsu galant 2.3td vm.-81 (82) joka oli lahonut melkein poikki etujalkatiloista ja etuovista puuttui alanurkat;! ja nuo vassu suojaukset piharemonttina/hitsauksena kesti ainakin 10v... ja silloin noita "parempia" aineita ei myyty, vaan käytettiin itse... p.s tuossa nykyisen hdj:n helmat/muutama ovet kärsii ryömivstä rasvasta... Mutta: vaikka meillä on vanhin autokanta, niin se on myös aika rikas? Ja loppukevennyksenä: jokaiselle apinalle löytyy oma kiikku.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Alustan panssarointi? | Lehis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2010 11:38 |
alustan puslat | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.07.2009 22:38 |
Alustan muutos | alvari | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 01.04.2009 07:00 |
Alustan virittelyä | Duell | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.02.2009 15:15 |
Alustan virittely? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 07.01.2004 14:49 |