Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
ootko ottanut yhteyttä auton edelliseen omistajaan onko sillä oireillu vaihteisto?
jos on ja tuonut auton vaihdossa on se syllistynyt petokseen,
ainakin Lahdessa on muutamia tapauksia jossa on saatu kiinni auton vaihdossa tuonut asiakas petoksesta kun on tuonut rikkinäisen auton vaihdossa liikkeeseen ehjänä ja se on hajonnut heti esim 2000km jälkeen!! (on pystytty osoittamaan että,edellisen omistajan tiedossa on ollut ettei auton moottori kestä kuin joitain tuhansia kilometrejä.)
|
Olen sanaton.
Oletko todellakin sitä mieltä, että kuluttaja, joka auton on tuonut vaihdossa liikkeseen on vastuussa siitä, että seuraavalla omistajalla autosta hajoaa jotain? Kyllä se taitaa olla liikkeen virhevastuu (jos on sen alainen tapaus).
Ylipäätänsä auton edelliselle omistajalle soittelu on minusta hyvän tavan vastaista
Kyllä se on liikkeen vastuu arvioida auton kunto ja kantaa siitä vastuu. Siihenhän tuo business perustuu. Toisia liikkeitä ei vaan tunnu kiinnostavan tuo mustalle listalle joutuminen, silloin ainut vaihtoehto on käräjöinti.
Lisään vielä senverran, että tuollainen lähes 200tkm ajetun 14 vuotta vanhan vaiheiston kuluminen katsotaan suurella varmuudella luonnolliseksi kulumiseksi. Et silti menetä mitään, vaikka kysyisit kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta, kun hajoaminen tapahtui noinkin äkkiä. Kyllä vastuunsa kantava autoliike varmasti suostuu osallistumaan korjauskustannuksiin ja jos ei, niin hyvä vaan, että asiasta tulee julkinen.