![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Siinä Lumijoen edustalla pohja on sikäli tympeää, että kiviä on juurikin sen verran, että moottori ei tykkää, ja pehmeää niin paljon, että kävelemisestä ei tule mitään, ja tuo pohjakasvillisuus yltää yli 3 metriin pahimmillaan.... Ihan vaan maasturikulttuurin kannalta olet sen verran värikäs persoona; että oikeat airot olisi hyvä satsaus (kosteuden kestävän, täydellä akulla varustetun, kännykän/minitrip-pussissa olevan lisäksi...) Ei sillä, ettei tuo "historiallinen" peräprutku voi toimia paremmin kuin uusi, mutta tuo perämeren sää voi olla aika oikukas, varsinkin sorsastusaikaan. Ja noita saaria ei ole ylenpalttisesti suojaksi.... Taannoin kerrana elokuussa; Oulun ja Hailuodon "välissä", sattui ukkoskuuro, joka repi vettä niin isoiksi aalloiksi, että tuo minun n. 1600 kg painava sisäperäkoneella oleva HT sukelsi aaltoon niin syvälle, että tuulilasinpyyhkimet vääntyi/ sulka lähti ahvenien valtakuntaan. ja saatiin noin 100 litraa vettä ht:n avotilaan...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Just tuun kalareissulta, kävin Varjakannokalta Hytissä ja Hiskinrannassa. Särkeä tuli muovikassillinen elukoille evääksi ja n. 25 isompaa ahventa. Moottori ja vene pelas hyvin. ![]() Joo, tuohan on aika v-mäistä tuo Lumijoen rannikko mutta onneksi ex-appiukko tietää paikat mistä voi moottorilla hyvin kulkea. Suunnittelin vielä laittavani halvahkon kaikuluotaimen tuohon että näkee pohjan muodot ja saa hälytyksen jos alkaa vesi loppumaan veneen alta. Käyhä BJ katsomassa Hyttiä, olivat remonteeranneet sen mökin sieltä komean näköiseksi! ![]() Tuolla vermeellä en kyllä avomerelle uskalla lähteä omilla merenkulkutaidoilla, oon sitä koettanut sitten paikata kyselemällä noilta vanhoilta ukoilta kaikkea tyhmää + kaikkea mahdollista turvavarustetta koettanut haalia veneeseen / taskuihin. Mulla on mukana pitkiä köysiä, pelastusliivit tietenki, äyskäri, melat, kännykkä kelluvassa ja vedenpitävässä pussissa jossa Trackerin kartat (näkyy merikartatkin suhteellisen tarkkaan), yks punainen lippu minkä saa vaikka melaan kiinni, ja vedenkestävä VHF-puhelin vielä hätätilanteen hätätilannetta varten ![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi perkele
![]() ![]() ![]() Nooh, rikin sisällä on se vaihdesauvasysteemin säätö, pitää kokeilla sitä säädellä jospa alkais taas pelittämään ![]() Sain tuossa varamoottorinkin, Mercuryn jonkun pikkumoottorin (tais olla joku neliheppainen), mistä oli vesipumppu tai juoksupyörä rikki, pitää tutkiskella ![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta, josissain keksinnöissä nuo pakin/eteenpäin romut on symmetriset; siis kun kääntää "nurin" niin toimii eteenpäin.... Toki käsistään kätevä, ja oikeilla työkaluilla, vois yrittää kunnostaa tuon sakarakytkimen hiomalla hampaat kulumattomaan osaan..... Ja siis minulla ei ole tietoa tuosta pomon Terhi- tytön nimen lunastneesta kotimaisesta valmisteesta, siis suunnanvaihto voi toimia muutenkin. (noissa omissa romuissa edellisen lisäksi kartiokytkimellä, ja sähkömagneetilla imastaan jousi hammaspyörän selkään, ja silloin mennään...) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noh. Minä oon näiden Terhien kanssa joskus aikani leikkinyt, ja jos on kaasukahvassa ne vaihteet eteen-vapaa-pakki niin katsot sinne konekoppaan ja sinne ihan pohjalle kaasarin alle niin sieltä pohjasta tulee läpi sellainen litteä hahlo johon kaasu/vaihdevivuston tappi menee. Se litteä hahlo on sitten kiinni pidemmässä tikussa mikä menee rikin sisällä perään asti. Litteä osa on sen pitkän tikun päässä muttereilla kiinni ja mutterit auki niin vaihteistoa saa säädettyä(tai tarkemmin sen tikun pituutta, kun se liikuttaa sitä haarukkaa vaihteistossa). Vaihdevivusto pitää löysätä että saat tapin irti siitä litteästä osasta ja perä putoaa pois.
MUTTA vaatii tosiaan perän irroituksen ja sitten se konekopan puolelle tuleva litteä tikku pitää saada tökättyä takaisinkin joskus, siinä menee aikaa ja tupakkia. Pitää olla oikeassa asennossa eli vähän vinossa. Vaihdevivustoa konekopan puolella pitää löysätä että saat perää pudottaessa tapin irti siitä litteästä osasta ja perä putoaa pois. On kyllä sen sortin insinööritaidon helmi että voi pojat! ![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 15.06.2013 06:39 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Nyt on lyhennetty niin että liikkuu saman verran molempiin suuntiin, illalla kokeilemaan ![]() Saapa nähä miten tämäkin tarina päättyy ![]() ![]() BTW! Jos joltain löytyy Terhin moottorista ohjekirjaa / räjäytyskuvia niin olen valmis ihan rahalla ostamaan!!
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. Viimeksi muokannut NiFa1 : 15.06.2013 19:16 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo, se suunnanvaihto tapahtuu juurikin kytkemällä jompi kumpi hammaspyörä potkuriakseliin potkuriakselilla pooreilla liikkuvalla hammaskytkin holkilla, mitä liikutetaan haarukalla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
veneilijät herätys | mettäsika | Chit-Chat | 9 | 09.08.2007 17:37 |