Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.06.2013, 22:04
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Onko kukaan miettiny että sovittaia jotenki boschin p pumpun ja jotkut järeemmät suuttimet. En oo vieläkään päässy eroon ajatuksesta etteikö tossa malmikasassa ois enemmänkin potenttiaalia eikai senyt niin mahdoton temppu olis ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.06.2013, 22:37
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Ite olen laittanut ahdonalaista auki 3 kiekkaa ja sieltä vastapuolelta takaa suunnilleen samassa suhteessa kiinni.
Hukka portin letku on pois. Kulutus n.11l/km tarpeen tullen ahdot nousee 2 kiloon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2014, 18:02
jaska77:n Avatar
jaska77 jaska77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.05.07
Sijainti: kiikka, Finland.
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Ite olen laittanut ahdonalaista auki 3 kiekkaa ja sieltä vastapuolelta takaa suunnilleen samassa suhteessa kiinni.
Hukka portin letku on pois. Kulutus n.11l/km tarpeen tullen ahdot nousee 2 kiloon.
Morjensta. en viitsinyt alottaa uutta aihetta ku näitä vanhojakin näyttää löytyvän. tosin ni monella eri nimellä ja ohjeella tuntuu löytyvän että menee sekasin. nyt tänään ruuvasn tota ahdon alasta eka kiinni päin ja sehän oli väärä suunta ku auto ei mennyt enään mihkään ni sit ruuvasin aukipäin ja nyt se on EHKÄ jonkin verran enemmän kuin oli ni edelleenkään en kärytystä ainakaan illan alkuhämärässä nähnyt. ja kaasu pohjassa kiihty hitaampaa kuin vähän vajaalla kaasulla!? eli onko vieläkin luuloistani huolimatta pienemmällä kuin oli alunperin? huomena taas valosan aikaan otan uusiksi. mutta nyt ku tuola lukee parisssakin kommentissa että vastakkaiselta puolen vähän kiinni päin ni mitäs se ruuvvi tekee? lisääkö kakkua alakierroksille? sitä perus säädön isoa mutteria en saanut vielä auki. lisääkö se koko kierrosalueelle vai mihin. nyt siis ei tule misään vaiheessa putkesta mitään paitsi ihan pieni sillä hetkellä ku painaa kaasun pohjaan paikoillaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2014, 07:34
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

eikös siitä isosta säädetä perussyöttö...
rintapellin puolelta ahtamattoman aluuen syöttö ja syylärin puolelta ahtojen alainen syöttö.sitä perussyöttöö ku isonnat nii pitäs ruveta savua tulemaan.
sitte käyt ajamassa ja katot millon pöläyttää,ennen ahtoja vai ahdoilla ja sitte sen mukaan säätelet.
jos en väärin muista niin rintapellin puoleista kun pyöritti pumppuun päin, savut pieneni alakierroksilla,syylärin puoleista pumpusta poispäin, niin lisäs syöttöö ahdoilla....
muistikuvia, 2-3 vuotta ku viimeks säätelin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.12.2014, 18:21
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mun kokemukset.


Kerrotaan nyt vielä kerran mun ruuvailukokemukset.
Jos kone on kokonaisuudessaan hyvä ja säädöissään niin pelkkä ahdonalaisen ruuvin avaaminen nostaa ahdot 0,7bar ja saa liikettä aikaan sopivasti. Ahdot voi nostaa 1 bariin ja tehot nousee kivasti. 1,2 bar ahdoilla vakio turbo alkaa kuullostaa ahtaalta ja turbo suhisee mutta merkittävää tehonlisäystä ei tapahdu, mulla kytkin kuitenkin alkoi luistaa. Pakopaineet ja lämmöt varmaan nousi jo vaara-alueelle.

Jos ei halua perehtyä koko pumpun säätöihin niin tuo ahdonalaisen säätö riittää hyvin, se riittäisi hieman isommalle ahtimellekin. Parasta että motti ei savuta oikein mitään eikä kulutus lisäänny normiajossa.
Vakioahdoilla penkissä tehoja oli vakiot, ahdon tuplaus ja ruuvin avaus n 10r luulis nostavan tehot 160-170hp tuntumaan. Ainakin perstuntumalla muutos oli huomattava.

Jos kone on susiväljä paska kuten pumppu ja suuttimet ja ajoitus pielessä niin syötön ruuvailu ei ole mielekästä.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2014, 22:00
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Vakioahdoilla penkissä tehoja oli vakiot, ahdon tuplaus ja ruuvin avaus n 10r luulis nostavan tehot 160-170hp tuntumaan.
Tänään kävin penkittämässä omani ja tehoiks tul 165hp ja 470nm vääntöä parhaassa vedossa, eli aika hyvä persdyno sul on

Tosiaan mk3 supran vakio ahdin, cooleri, ahdot 1bar, 3"/2,5" putkisto ja pumpusta ei enää irronnu enempää kakkua,
koitin penkissä viel ruuvata hiukan mut ei vaan tullu enempää

Perussyöttö otettu niin auki ettei ees koske siihen vipuun enää, ahdonalast varmaan 8r auki,
ja sitä toista mikä on ahdonalast vastapäätä kirrattu(en muista enää kuin mont kierrost)

Ja koneelle ei o tehty mitään muuta ku noi yllä olevat, eli kaikil perus palikoil (esim. pumppu,suuttimet) on ajettu se 0,5miljoonaakm

Jos lisää woimaa haluais ni pitäs varmaan suuttimet huoltaa ja pumppu lähettää pajalle, ihanan kallista
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.06.2013, 17:08
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Onko kukaan miettiny että sovittaia jotenki boschin p pumpun ja jotkut järeemmät suuttimet. En oo vieläkään päässy eroon ajatuksesta etteikö tossa malmikasassa ois enemmänkin potenttiaalia eikai senyt niin mahdoton temppu olis ?
silloin ku sulla oli siinä hjssa mynädieselin tekemä pumppu, niin pöräyttelikö se mustaa kuinkapaljo? eikös siinä ollu kans sama maksimi syöttömäärä 110mm.
ainakin kun tossa 2h koneessa ollessaan niin toi on niin ekopumppu ku voi olla. ei tomuuta mustaa, mutta taitaa toi kammiokone polttaa aika hyvin verrattuna suoraruikkariin...

custon fordista saa näihin pumppuihin 9,5mm elementit ja syöttöö jonku 160mm.
ja tais tarvita jonku mersun säätimen vie kaveriks...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2013, 20:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
silloin ku sulla oli siinä hjssa mynädieselin tekemä pumppu, niin pöräyttelikö se mustaa kuinkapaljo? eikös siinä ollu kans sama maksimi syöttömäärä 110mm.
ainakin kun tossa 2h koneessa ollessaan niin toi on niin ekopumppu ku voi olla. ei tomuuta mustaa, mutta taitaa toi kammiokone polttaa aika hyvin verrattuna suoraruikkariin...

custon fordista saa näihin pumppuihin 9,5mm elementit ja syöttöö jonku 160mm.
ja tais tarvita jonku mersun säätimen vie kaveriks...
Ei tullu mustaa juuri ollenkaan vähän enemmän kun ahdonalaisen ruuvas tappiin mutta sitten kun ohjas paineilmaa kellolle ni rupes tulee no tietenkin se loppu kun ahdot nousi yli kilon mutta kyllä se piristää huomattavasti kun alhaalta asti on kaikki mukana. Se oli napista että tarvittaessa käytti ei näin ollen suurtavaikutusta kulutukseen. Onhan tuo customin pumppukin jo parempi saiko turbo-urpo ikinä penkkiin asti sitä ? On siinä lähemmäs 300hp varmaan ? Mynän p pumppu 13mm elementeillä ois näkemisen arvonen? Tai joku vastaava holsetin vgt kaverina
Pitäs vähän enemmän tietää noista ja miten paljon suoraruiskussa ne suuttimet vaikuttaa ? 2h:ssa tuskin jäävät pullonkaulaks. En muista antoko mynä mitään ennakko suosituksia noille pumpuille ?

Viimeksi muokannut tdi : 07.06.2013 20:25
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.06.2013, 21:18
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

mulla on ennakkoo pikkasen vähemmän ku vakiopumpun kans, ja käyntiääni aavistuksen kiree. olikohan 12h-t ennakko vakiona jonku 7 astetta ja 2h 18astetta.

tiedä sitten mitä ennakko vaikuttaa koneen luonteeseen, mutta tässä joskus vähän lisäsin niin rupes pikkasen pöläyttään mustaa polkastessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.06.2013, 14:34
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

väänsin sitä pumpun takapäässä olevaa(12mm likitus) ruuvia kiinnipäin kierroksen. aika paljo syöttöö nyt ennen ahtopaineen nousua. sais ottaa puol kierrosta takas... mutta savutus loppuu heti ku ahdot nousee. kuinka ulos sen suurimman annostuksen ruuvin voi pyörittää? sen joka on 10mm mutterilla lukitettu?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.06.2013, 18:05
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Onko kukaan miettiny että sovittaia jotenki boschin p pumpun ja jotkut järeemmät suuttimet. En oo vieläkään päässy eroon ajatuksesta etteikö tossa malmikasassa ois enemmänkin potenttiaalia eikai senyt niin mahdoton temppu olis ?
Onhan tuommosen minipullerin joku tehny hj:n koneella. Tietääkö joku tuon tapauksen, olis kiva tietää paljonko siitä on saatu tehoa ulos
http://www.youtube.com/watch?v=0jx8HJhDuI4
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.06.2013, 18:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Onhan tuommosen minipullerin joku tehny hj:n koneella. Tietääkö joku tuon tapauksen, olis kiva tietää paljonko siitä on saatu tehoa ulos
http://www.youtube.com/watch?v=0jx8HJhDuI4
Pudasjärvellä tekivät bulleria hj:n koneen ympärille, olisko tuo se?

Sähköhommia suunniteltiin siihen, oliskohan jossain vielä tuon rakentelijan yhteystiedot tallessa? aikaa on muutama vuosi...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.06.2013, 18:42
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Onhan tuommosen minipullerin joku tehny hj:n koneella. Tietääkö joku tuon tapauksen, olis kiva tietää paljonko siitä on saatu tehoa ulos
http://www.youtube.com/watch?v=0jx8HJhDuI4
Ei hitto on kyl kova vehje ! minuukin kiinnostais mitä pellinalla on ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.06.2013, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei enää k.o kaverin kalustoa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Ei hitto on kyl kova vehje ! minuukin kiinnostais mitä pellinalla on ?
Mutta rivien välistä luettuna HJ-60:n 2H moottori on ISO, mutta liian pieni kiertokangille.
Nykyään ei enää noita suuria koneita enää harrasteta?
Ja tuossa muuta clippi, missä vedetään bullinkia mm. Suomen suurimmassa Kaupungissa!
Toki rivien välistä luettuna enemmän periaatteella"nyt vedot alta pois..."

Missähän minä olen ollut noitten kapinoiden aikana?

http://www.123kotisivu.fi/icpulling/

Taitaa tuo samanen jontikka vetää tuollakin jossain videossa, ja hyytymiseen on syy tiedossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 SYÖTTÖPUMPUM SÄÄTÄMINEN Pierunkuori Tekniikka & Jutustelu 0 01.08.2010 19:50
Vetopyörästön säätäminen Toyotassa? ZwA Tekniikka & Jutustelu 3 08.01.2010 22:27
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen jkholma Tekniikka & Jutustelu 16 14.03.2008 23:32
Ohjaustehostimen tehon säätäminen Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2007 21:36
Pyöränkulmat ja säätäminen Tron Vuosimallit 1984-1996 8 23.07.2003 09:21


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).