Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2013, 21:35
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stech Näytä viesti
Komia Broncosaurus tulee!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Komee tulee!!! Ja eiku maastoon
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
Hieno Bronco ja hyvännäköistä jälkeä!
Thanks! Tässäkohtaa kuva onneksi valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa, luulin maalin mattaantuvan hieman enemmän ja pohjat tuli tehtyä pienessä kiireessä sen mukaan... Eiköhän ne tuulessa hivoonnu ja puut silittele ne tasaisiksi Käyttöa (ehkä pääasiassa virkistyskäyttöä) varten tätä tehdään, eli mehtään mennää ja kovaa, kunhan tästä liikkeelle päästään

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2013, 21:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Taas vierähti viikonloppu hallilla, muuli otti jostain nokkiinsa ja kasteli tulpat kun meinasin siirtää sitä. Ei se varmaan hyvääkään ole tehnyt kun koko kevät ajeltu 20m matkoja sillä sisälle ja ulos... No onneksi kukaan ei ollut näkemässä, kun Jeepillä työnnettiin se halliin. Nyt on taas auto pukeilla ja mahan alunen purettu, ja viimeisten hienosäätöjen ja muutosten jälkeen alustan kilpukat lopultakin maalattu:



Pari iskaria on vielä matkalla suomeen, mutta muuten pitäisi alkaa tarpeet olemaan kasassa lopullista kokoamista varten. Etupään ulosjouston rajoittimet pitää vielä kehitellä, ne taidan tehdä vanhasta turvavyöstä tai kuormaliinasta jousen sisälle.

Traction barseja suunnittelin jousipakkojen päälle, mutta tais nekin suunnitelmat muuttua. Tossa kun ruiskuttelin murikkaa, niin hokasin ton parvekkeen tossa pinionin kyljessä, jonka 3 reikää melkein huutaa wrap barin pultteja niihin. Joten taitaa tulla sittenkin laillinen tanko keskelle perää:



Mutta koetetaan saara toi raato ensin liikkumaan ja katotaan sitten sitä paremmalla ajalla. Siihen parempaan aikaan jää muutenkin ainakin raidepäiden flip over, pohjapanssarit, jakolaatikon kellotus ym. pikkuhommia. Nyt täytyy raivolla vaan kasata, Noormarkkuun on enää pari viikonloppua...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2013, 20:44
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Nyt ei ole kuveja lainkaan, oli sen verran savusumua hallilla, ettei viittinyt ottaa digitaalilaitteita esille. Viikolla sain takajouset, iskarit ja akselin jo lopullisesti kiinni. Etupäähän meni maalatut jousi tornit paikalleen. Tänään purin tankin ja johtosarjat pois ja viimeistelin lopultakin rungon suojauskuntoon. Runko on takaa puhallettu ja sinkkimaalilla suojattu ja edestä raavittu ja/tai painepesurihiekkapuhallettu, joten katsoin parhaaksi ruiskia tunkeutuvaa kotelosuojaa sen pintaan maalaamisen sijaa, parin päivän jässähtämisen jälkeen ruiskutan ohuen kiveniskumassan siihen päälle. Taitaa olla hyvääkin tavaraa toi Motip:in kotelosuoja, kun suihkukaapista ei löytynyt liuottimia millä se sumu olisi lähtenyt tukasta tai käsivarsista pois...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2013, 23:53
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Dodii! pariviikkoa ollut hieman kiireistä aikaa eikä ole ehtinyt kuvia räpsimään tai päivittelemään. Joka ilta oltu muulin kimpussa lähelle tai yli puolen yön. 26.6 ajettiin ensimmäinen koeajo joskus hieman ennen vuorokauden vaihdetta. Tuntui toimivan parin kilsan lenkillä ja alusta toimi melko jämäkästi kaivurin raivaamalla kivisellä metsä polulla. Takaisin halliin ja pikainen kurkkaus alle, tokihan yksi takaiskari oli heittänyt heti öljyt mäelle! Nostettiin vielä konepelti ja takaluukku paikalleen ja sitten nukkumaan.
27.7 aamulla hain tarrakilvet siirtoa varten, tilasin pikapikana uuden iskarin ja illalla pakollisten päiväpuuhien jälkeen yhdeksän aikoihin ajelin muulin kaverin hallille puskurien tekoa varten. Illan-yön ja seuraavan aamun aikana puskurit hahmottui jotenkin roikkumaan keulaan ja perään, niiden jalostus/viimeistely jatkuu myöhemmin, mutta saivat kelvata jo.
28.7 puolilta päivin kiireellä hakemaan leimarenkaita kotoa, vaihtamaan ne alle ja eikun konttorille. Pikkuisen lisäharmia teki mystisesti kadonnut takakilpi jota ei löytynyt mistään, piti siis ottaa uudet kilvet autoon, mikä oli hyvä koska vanha moottoripyörämallinen lyhyt eu-kilpi ei olisi sopinutkaan autoon enää ja lisäksi se on tyhmän näköinen! Leima tuli ja korotukset otteeseen, sieltä kotihalliin kasaamaan takalasia, vaihtamaan renkaita, herkistämään nalkkaavaa etujarrusylinteriä, asentamaan sammutinta, uutta iskaria jne.jne.jne. Kahden aikoihin nukkumaan ja kello kilisemään kuudelta. 29.6 aamukahvin jälkeen puolan ja virranjakajan kumisuojia suunnittelemaan, öljyjä tms tarkastelemaan, keräämään varusteita ja varapyörää kyytiin ja nokka kiireesti kohti Poria. Perillä oltii kymmenen maissa:



Vauhtia riitti ja hauskaa oli kunnes viimeisellä tai toiseksi viimeisellä kierroksella alkoi kallio pompun jälkeen hassu kolina takaa, pysättiin siihen radan varteen kuikuilemaan mitvit!



Perä oli hassun alhaalla ja syykin oli ilmeinen, molemmat jousipakat poikki!!! Siinä sitten odoteltiin että kiireiset pörräilivät ohitse ja alettiin pikkuhiljaa ajelemaan kohti varikkoa pohjaanlyöntikumien varassa.

Tommoselta näytti:



Onneksi Mikolta saatiin saha lainaksi ja läheltä löytyi holtittomasti heitteille jätetty mäntykarahka, siitä saatiin vallan mainio takajousi kotimatkaksi!



Siitä sitten pompoteltiin kotiin vähin äänin häntä koipien välissä. Yhtään ei silti harmita, saatiin kuitenkin takan reunalle komias pysti 3 sijasta!



Onneksi kaverilta löytyi mainiot väliaika jouset, Chevyn pakat on tuuman lyhemmät, mutta sopivat hienosti alle pienillä kikkailuilla, joten taas mennään!



Pientä viimeistelyä ja paljon muutoksia on vielä tekemättä, mutta ajellaan välillä, kai toi hantin lokarikin joka otti kipiää koivua vasten pitäisi oikoa ja maalata? Lisää voimaa pitäisi saada jostain kipeästi, ja lyhkäsemät välitykset, 2.5 tonnia ei kovin ripeästi kulje tolla pienellä vakiomoottorilla, no katsotaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2013, 05:13
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Perään on saatu lukko asennettua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2013, 06:15
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Perään on saatu lukko asennettua.
No juu, kun isot pojat aina sanoo että kunnon maasturissa täytyy olla lukkoperä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2013, 22:05
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lauantaina tuli suoritettua maakuntakierros ja saaliina tuli kotiin:



F150:sen pakat katkenneiden tilalle, Super Coupe Thunderbirdin jakkarat joissa normaali sähkösäätöjen lisäksi sähköllä säädettävät sivuttaistuki tyynyt, tuntuvat melko hyviltä ja tukea antavilta verrattuna nojatuoleihin jotka nyt muulin kabiinissa. Orkkis penkeillä pysyminen krossi vauhdissa on melkoisen haastavaa 4 piste vyöt pitää varmaan myös virittää. Tuli myös ilmamassamittari tulevaa mass air conversiota varten, vielä pitäis löytää manuaali GT Mussen boxi jostain niin vois alkaa yrittämään koneen kutittelua.

Sunnuntaina piti illalla vielä tehdä ristiriippu testiä, Chevyn tuuman lyhyemmillä pakoilla teleskooppi riiput ei oikein toimineet ja jäätiin alle direktiivin mukaisen tynnyrijouston 87cm:ällä. Täytyy testata toimiiko paremmin oikean mittaisilla pakoilla.



Virallinen tarkastus ryhmä tuli tutkimaan tilannetta ja määkyivät että etujouset liian jäykät, tossa takarengas jo 10 cm ilmassa ja siltikin kuskin etu pohjaanlyöntikumiin vielä 8 cm matkaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Range Rover "pepe de mule" imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 21.01.2003 08:33


Sivu luotu: 00:58 (GMT +2).