![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#376
|
||||
|
||||
|
__________________
Harbor Cruisers Toyota Hiace 4x4 (ex) Nissan patrol 4x4 (projekti/metsäkulkine) Suzuki sj410 (ex) Toyota Bj-40 (ex) |
|
#377
|
||||
|
||||
painemittauksia ja muuta jorinaa
Sain tänään hankittua yhdeltä kaverilta uuden ohjaussylinterin ja pumpun. Ohjaussylinteri menee huomenna koneistukseen, ja pumpun asennus alkaa.
Kaverin piti tulla mittaamaan nykyisen järjestelmän paineet, mutta sain myös mittarin halvalla ja mittasin itse. Sellainen sulo vilén kohtaus iski, eli oli pakko ostaa kun halvalla sai ![]() ![]() Tässä videoa testauksesta http://www.youtube.com/watch?v=xhiYp...ature=youtu.be Näin pikaisesti laskien vähän alle 892kg lähtee tällä hetkellä tehoa. Virtauksia en ole vielä mitannut, mutta otan ne sitten kun tyhjennän järjestelmän. Sen verran kuitenkin se asia kiinnostaa Edittiä. Mittasin pumpun virtauksen. Se näyttää mun mittaamana n. 14l/min. Voisiko se olla noin?Uudella setillä irtoaa voimaa ihan eri tavalla ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 21.05.2013 10:17 |
|
#378
|
||||
|
||||
|
Taas on pikku juttuja tullut tehtyä.
Ohjaus-sylinteri kiinnikkeineen irti. Uutta sylinteriä odotetaan, että koneistaja ehtisi sen ja pari muuta hommaa tekemään. Takapäästä bensiinijutut piiloon. ![]() Nyt odotellessa on aikaa kaiken turhan tekemiseen![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#379
|
||||
|
||||
|
On ollut ihan mukava pitää vapaata koko projektista. Aika on lähinnä mennyt osien haalimisessa ja kaurispukkijahdissa jousen kanssa
. Nyt kun osat on tallissa ja lihaa pakkasessa, niin on aikaa ja mielenkiintoa kilpurin kunnostamiseen.Uusittavien listalla on ohjauksen pumppu, uusi ohjaussylinteri ja uusi jarrutehostin. Pumpun laitan vetämään hammashihnalla ja sylkyn läpivetäväksi. Eilen projekti kuitenkin nytkähti eteenpäin. Sain osan osista koneistajalta. Tänään olisi tarkoitus loikkia talliin ja yrittää saada jotain aikaiseksi. Päivitän kuvia koneistuksista ja uusien osien asennuksista sitä mukaa kun homma etenee. Nyt kahvia kitusiin ja sitten talliin
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#380
|
||||
|
||||
|
Hammashihnalla kun laitat pumpun vetämään, niin ota sit kisoihin mukaan varahihna. Meillä Willysterissä on hammashihnalla ja se kun ei luista, niin katkee sit heti, kun tulee jotain (esim kivi hihnan väliin tai painepiikki). Pari kertaa vaan menny remmi poikki, mutta vaikuttaahan se aikalailla ajamiseen, ku ohjaus häviää
|
|
#381
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#382
|
||||
|
||||
|
Laitanpa vielä nämä koneistuskuvat tänne
Swiftin alahihnapyörä käsittelyssä Hammashihnapyörä joka tulee vetävään päähän Pumpun päähän holkki Valmis holkki. Kiilaura puuttuu vielä Kiilauran valmistus kipinätyöstökoneessa http://www.youtube.com/watch?v=N6Ga2...ature=youtu.be Valmis kiilaura Isompi sylinteri vaatii isomman reiän pidikkeisiin. Ei voinut suoraan porata reikää isommaksi, kun ei ollut paljoa tilaa. Piti siis reikä siirtää hieman väljemmille vesille(4mm). ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 28.05.2013 10:46 |
|
#383
|
||||
|
||||
|
Onhan toi pumpun laakerointi nyt sitten tarkoitettu hihnavedolle? Eli laakerointi ja pumpun akseli kestää hihnan aiheuttaman kuorman sivulle, eikä aiheuta pumpun sisäosille rasitusta? Osa pumpuista kun on tarkoitettu suoraan akselin päähän vedolle. Tän kanssa vaan aikoinaan itse painittiin, niin aattelin vaan kysästä
|
|
#384
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#385
|
|||
|
|||
|
myös sähkö moottoreissa on laakeroineissa eroa onko pysty tai makaava malli.
|
|
#386
|
||||
|
||||
|
teitkö tuon kiilauran hiilikaaritalttaamalla? Mitään koneistuksista tiedä, mutta töissä menee noita hiilipuikkoja paineilmakolvin kanssa jonkun verran ja ei tullut mieleen, että voisi myös noin käyttää.
__________________
RASOR |
|
#387
|
||||
|
||||
|
Se laite on kipinätyöstökone. Aikaisemmin on youtubeen linkki, missä on 20sek pätkä siihen miten se on tehty. Mä en oikein tarkkaan tiedä miten se homma toimii, mutta kuparista se elektrodi oli tehty. Sähköllä se polttaa itsensä läpi ja jonkun tyylinen leikkuuöljy kuljettaa palaneen raudan pois. Paineilmaa se ei käytä mihinkään.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 28.05.2013 19:17 Perustelu: lisää tekstiä |
|
#388
|
||||
|
||||
|
Oukei. Onko se ihan umpi kuparinen vai vain pinnassa ohut kerros kuparia?
Tosiaan töissä käytetään tuota hiilikaaritalttausta melko paljon, eli puikko on pääosin hiiltä ja vain pinnassa ohut kupari pinnoitus. Kolvi periaatteessa samanlainen kuin perus puikkokoneen kolvi, mutta kolvissa kolme reikää puikon juuressa mitkä puhaltaa sulan teräksen pois. Käytetään yleensä silloin kun vaaditaan täystunkeumaa vahvimmilla aineen paksuuksilla. Ihan näppärä keksintö, vaikka helvetillistä meteliä pitääkin.
__________________
RASOR |
|
#389
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#390
|
||||
|
||||
|
älä mitää, etenkin kun noi meitin sepät tekee sitä hommaa putkessa sisällä... ei ajatuksiaan kuule välillä mut eikö tuossa yhdessä kuvassa ole juurikin se tukilaakeri mikä on tarkoitettu hihnavedolle... |
|
#391
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() Kyllä mä uskon, että se laakeri on se mikä just on hihnavedolle tarkoitettu
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#392
|
||||
|
||||
pumpun asentamista part IIITein tuollaisen lainerin, jotta hihnapyörät saa edes suurinpiirtein suoraan linjaan
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#393
|
||||
|
||||
|
Tuanoi,mikäs tuossa estää hihnan putoamisen pois pyörältä?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#394
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#395
|
||||
|
||||
|
Kiristin vielä niin sehän pysyy siinä samalla tavalla kuin jakoremmi
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#396
|
||||
|
||||
|
Jousikuormitteinen kiristin siihen on tulossa. Pumpussa ei ole erikseen mitään säätöjä, vaan se pultataan suoraan lohkoon kiinni. Ongelmana on, jos pumppu antaa vähänkin periksi, niin sitten on remmi palasina tai mäellä. Sain tuossa hyvän vinkin, että laittaa pumpun suoraan kampiakselin päähän kiinni, niin ei ole sen jälkeen remmimurheita. Tekisin niin jos vaan olisi tilaa...
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#397
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#398
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#399
|
||||
|
||||
|
Mä olen viime päivinä saanut jonkin verran tehtyä suzukia lähemmäs raision juhannustrialia. Nyt on mun viime kisat tappanut jarrupääsylinteri vaihdettu uuteen.
![]() Kuvaa kun katsoo, niin siinä näkyy ylimääräinen irtonainen jarrunippa kupariputken ympärillä. Mun piti se vaihtaa lyhyempään, mutta unohdin ottaa sen pois välistä ![]() En jaksanut enää tehdä uutta...Tuossa kunnossa se tällä hetkellä on. Odotan ohjaussylinteriä koneistamosta, ja hammashihnaa kumifirmasta. Vaimon tuttu on TJ:nä yhdessä sellaisessa ja lupasivat valmistaa mulle sellaisen erikoiskestävän remmin. Yritys on siis tällä hetkellä kova seuraaviin kisoihin. Mulla vaan on aina niin huono tuuri...
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
|
#400
|
|||
|
|||
|
Eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
![]() Ei vaan, kyllä se nyt jo hyvältä taas näyttää ja toivotaan että myöskin toimii. Testaamaan kallioille viikolla? |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
| m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |