Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2013, 19:52
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.293
Perusasetus

Niin siis sulla liikkuu keppi kuitenkin normaalisti joka asentoon? Ei nuo lovet siinä tapauksessa ole väärin, vaan kasatessa on menny jotain muuta pieleen...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2013, 21:16
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Niin siis sulla liikkuu keppi kuitenkin normaalisti joka asentoon? Ei nuo lovet siinä tapauksessa ole väärin, vaan kasatessa on menny jotain muuta pieleen...
Joo, keppi liikkuu normaalisti. Täytyy huomenna taas jumpata se alas ja avata
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.05.2013, 10:38
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Olipa hauska juttu.
Ainut osa jonka sai setistä väärinpäin asennettua ja jonka asennon huolella katoin, meni silti väärinpäin


Pieni ratas oli näin


Ja sen piti olla näin

Tota kyllä illalla mietinkin, mutta en voinu uskoa, että olisin saanu sen kaikesta huolimatta väärin sinne.

Kumma ku se pöydällä testatessa toimi kuitenki. Saatto ottaa sen verran kiinni, että ilman kuormaa pyöri.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2013, 15:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Viasta toiseen. Nyt kun välitykset toimii, niin on koneen käynnin ja latauksen vuoro.
Tein uudet sähköt laturia myöten.

Ensimmäinen ominaisuus tuli latausvalon kanssa. Valona motonetin joku halpa pieni lamppu ja sen kanssa ei laturi lähde lataamaan, mutta jos ensin ohitan lampun ja pistän sen takas, niin sitten se kyllä lataa valon ollessa sammuksisa ja koneen sammuttu valo syttyy oikeaoppisesti.
Onko latausvalolle jotain teho/vastus-vaatimuksia?
Laturina bilteman bosch kopio.

Toinen ominaisuus on koneen huono käynti. Tyhjäkäynti on välillä ihan ok, mutta sammuilee jatkuvasti. Voisko laturi latailla liikaa ja siten vastusta?
Tasakaasulla ajettaessa on välillä kengurubensaa.

Kaasarissa on solenoidi bensalinjassa, jonka pitäis ilmeisesti katkasta bensan tulo koneen ollessa sammuksissa. Pistin sähköä sisään, mutta sillä ei ollu mitään vaikutusta.
Toinen on se solenoidit tms. joka nostaa tyhjäkäyntiä sillon kun on isompi kuorma. Pistin siihenkin sähköä sisään, mutta ilman mitään vaikutusta.

Latauksen vois käydä jossain pihtimittareilla tarkistamassa tai kokeilla käyntiä ilman laturia, mutta onko muita ehdotuksia?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2013, 18:32
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Viasta toiseen. Nyt kun välitykset toimii, niin on koneen käynnin ja latauksen vuoro.
Tein uudet sähköt laturia myöten.

Ensimmäinen ominaisuus tuli latausvalon kanssa. Valona motonetin joku halpa pieni lamppu ja sen kanssa ei laturi lähde lataamaan, mutta jos ensin ohitan lampun ja pistän sen takas, niin sitten se kyllä lataa valon ollessa sammuksisa ja koneen sammuttu valo syttyy oikeaoppisesti.
Onko latausvalolle jotain teho/vastus-vaatimuksia?
Laturina bilteman bosch kopio.

Toinen ominaisuus on koneen huono käynti. Tyhjäkäynti on välillä ihan ok, mutta sammuilee jatkuvasti. Voisko laturi latailla liikaa ja siten vastusta?
Tasakaasulla ajettaessa on välillä kengurubensaa.

Kaasarissa on solenoidi bensalinjassa, jonka pitäis ilmeisesti katkasta bensan tulo koneen ollessa sammuksissa. Pistin sähköä sisään, mutta sillä ei ollu mitään vaikutusta.
Toinen on se solenoidit tms. joka nostaa tyhjäkäyntiä sillon kun on isompi kuorma. Pistin siihenkin sähköä sisään, mutta ilman mitään vaikutusta.

Latauksen vois käydä jossain pihtimittareilla tarkistamassa tai kokeilla käyntiä ilman laturia, mutta onko muita ehdotuksia?

mittaa yleismittarilla lataus laturin perästä, plussa laturin syöttö kaapeliin eli siihen mikä menee akulle ja mittarin musta runkoon, sillähän sen näkee että lataako, ja tuo soleidi kaasarissa on sammutus solenoidi, ainakin 410 suikassa, sen pitäs napsua ku kääntelee avaimesta..tai syöttää hyppyjohdolla virtaa siihen. kannattaa tarkistaa myös koneen maadotus kaiken varalta...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2013, 19:01
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

öööö , mitenkä tota sj410 suzukin litraseen kattilaan nuo ohjurikumien vaihto,

pitääkö käyttää hattu irti kattilasta vai onnistuuko paikallaan?



en oo kerinny perehtyä vielä ku tänään huomasin että vaihejarrun aikana tuprauttelee sinista, tosin tyhjäkäynnillä ei kärtyä...

vikahan voi olla muuallakin, tankissa saattaa olla huonolaatusta bensaa noin 10 litraa ja uutta 5 litraa pohjalla.. suzukihan muuten toimii loistavasti, epäilyttää vaan nuo ohjurinkumit että voisko olla tiensä päässä vaikka on uudet mutta kauan seisonu....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2013, 14:18
ailu-petteri ailu-petteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Samurai tyhjäkäynti ongelma


Nyt tarvis pikaista apua kun Samurai ei mene pakokaasupäästöistä läpi. Tyhjäkäynti ei taho pelata kunnolla humpaa ja olikohan että happea oli liika ja vaikka mitä.. Mistä lähtis vikaa ettimään?
Olisko kaasarissa vika? Mistä sais uuden kaasarin ja mikä kaasari kävis tuohon?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2013, 18:25
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
mittaa yleismittarilla lataus laturin perästä, plussa laturin syöttö kaapeliin eli siihen mikä menee akulle ja mittarin musta runkoon, sillähän sen näkee että lataako, ja tuo soleidi kaasarissa on sammutus solenoidi, ainakin 410 suikassa, sen pitäs napsua ku kääntelee avaimesta..tai syöttää hyppyjohdolla virtaa siihen. kannattaa tarkistaa myös koneen maadotus kaiken varalta...
Unohdin sanoa, että volttimittarit löytyy, eli jännitettä tulee, mutta latausvirta mietitytti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.05.2013, 18:28
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Toinen ominaisuus on koneen huono käynti. Tyhjäkäynti on välillä ihan ok, mutta sammuilee jatkuvasti. Voisko laturi latailla liikaa ja siten vastusta?
Tasakaasulla ajettaessa on välillä kengurubensaa.

Kaasarissa on solenoidi bensalinjassa, jonka pitäis ilmeisesti katkasta bensan tulo koneen ollessa sammuksissa. Pistin sähköä sisään, mutta sillä ei ollu mitään vaikutusta.
Toinen on se solenoidit tms. joka nostaa tyhjäkäyntiä sillon kun on isompi kuorma. Pistin siihenkin sähköä sisään, mutta ilman mitään vaikutusta.
Käytin hakua ja vaihdoin kaikki alipaineletkut, mutta ei mitään muutosta käyntiin. Tyhjäkäyntiruuvia säätämällä sain sen pysymään käynnissä 1500 kierroksella minuutissa, mutta ei käy tasaisesti.
Irrottelin uusi alipaineletkuja, mutta ei mitään muutosta, eli ilmseisti saa jostain vielä ilmaa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.05.2013, 19:53
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Voiski pistää ruiskun saman tien paikalle, niin ei tartte pohtia vanhan alipaineita.

Ajattelin käyttää vanhaa mekaanista tankilta imemiseen ja korkeampaa painetta varten on joku mikä lie pumppu. voiko noi kytkeä sarjaan ilman keruusäiliön tekoa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.05.2013, 20:12
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Saiskohan vaiks polttoainesuodattimest (diesel) helposti pienen välisäiliön väkerrettyä ni toimis varmaan paremmin. Ehkä
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.05.2013, 20:27
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Ei toimisi tuolla tavalla.

Ruiskukoneen bensapumppu tankin luo niinkuin se nuissa ruukaa olla, lisäksi ruisku tarvitsee paluulinjan tankkiin. Bensan menopuolen letkut/putket pitää olla kunnossa kun tuota painetta on pumpun jäkeen useampi baari, tai onnistuu se keruusäiliöllä jolloin tarpeeksi korkeatuottoinen pumppu pumppaa keruusäiliöön.

Oletko ajatellut että ruisku tarvii muutaman anturin ja johtosarjan toimiakseen, eli ruisku käy vissiin jostakin suzukin mallista suoraan tai pikku muutoksilla niin olisiko järkevää hommata koko auto josta osat ottaa jos löytyisi halvalla

Onko sytytyspuoli kunnossa, tulpat johdot jakajankansi yms.

On tutkittu ilmavuotoja myös jarrukliineriä suihkauttamalla epäilyn alaisiin paikkoihin, AIKA RISKIALTISTA hommaa kylläkin enkä oikein suosittele.

Kannattaa kokeilla myös sammuttimelle jatkuvaa virtaa ja mitata tuleeko sinne virtaa ollenkaan. Nuo sillointällöin ilmenevät häiriöt kyllä viittäisivat tähän.

Kokeileppas muistaa ne pakokaasuarvot ja kirjoittaa tänne (pitäisi olla katsastus lapussa)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:12 (GMT +2).