![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Morjesta ! Ylempänä oli puhetta noista calminin vääntösauvoista. Auto on vm. 99 kingcap ja mieli tekis vähän saada etupäätä ylemmäs. Mistäs nuo calminin sauvat kannattaisi hommata ? Ja niillä saa ilmeisesti sen 30-40mm ylemmäs ? Kiitoksia vastauksista !
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...8&path=85,26,0
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saahan noilla joo sen keulan ylös ainaki 30mm mutta pyörän kulmat muuttuu ja tulee ns valmetti efekti eli taittuvat ulospäin, 4x4 partista saa suhteellisen edullisen alustan tuoho ainaki käy d21, joka sisältää eteen ylätukivarret ja iskarit, taakse riiput jne, korottaa ihan mukavasti, Tuosta nopeudesta viellä, ajelin tuossa 420km niin lusista mikkeliin päin ajaessa tulee kohtuu hyvä suora pienehköllä alamäellä niin lappulattiassa ajaessa sain nopeudeksi 101km/h ja putkentäydeltä vain mustaa savua, ja mökillä vaihoin teboilin diamondit koneeseen niin sain samassa kohassa taas loivaan ylämäkeen 115km/h eli kai noilla öljyillä joku vaikutus näköjään on, Mitenkäs muuten tuota syöttöä säädetään? Pumpun päässä on joku karamitä ruuvaillaan mutta en vaan löytänyt sitä, olisiko mitään kuvaa tuosta saatavilla? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miten nuo kamppeet ei teillä kulje.. SD23 koneinen meni ilman turboja 131 km/h ja noilla "31 renkailla tuo TD25 koneinen ilman turboa menee helposti liki saman tasamaalla
![]() Viimeksi muokannut Lerssinen : 23.05.2013 15:11 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Samaa vähän ihmettelen, kun kuitenkin ei omalla oo jalkoihin jäänyt. Itsellä TD25 sarjan moottori pellin alla ja ei oo ahdettu, eikä pumppuun koskettu ja kyllä se sen 132 otti ainaskin lentävien mukaan. Rengastus 215/85-16:set silloin alla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko TD-moottorissa joitain peruspaikkoja mistä alkais ettimään nestevuotoa? Letkut on ehjät, lohkolämppärista ei vuoda eikä muitakaan vuotoja näy mutta silti öljypohja ja laatikko on kosteana jäähytysnesteestä
![]()
__________________
EX: Nissan KingCab -89 TD25 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin no mittariin ottaa 130 mutta gps kerto nopeudeksi 115,4km/h ja entinen sd25 kc meni helposti 120km/h
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
No puhuinkin oikeista nopeuksista enkä mittarista..
TD koneessa voi vesipumpun kotelo ja lohkon väli vuotaa.. Kattele sinne termostaatin alle lampulla, voi olla yks semmonen lohkon kolo täynnä nestettä ja se indikoi sitä vuotoa.. Vuotaa melkein jokaisessa ja määrä on melko vähäinen ellei tiiviste ole pasana.. Takapuolella konetta ei pitäis vuotokohtia olla.. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kulkee se toki jos on malttia ja aikaa odottaa sitä kiihtymistä. Tuntuu moni ramppi jäävän mielestäni vakio TD25 laitteella hieman lyhyeksi, jos sinne liikenteen sekaan pitäisi päästä sujuvasti.
Kaupunkinopeuksissa mielestäni pärjää, mutta 80++ vauhtien saavuttaminen on tuskaista. Toki tämä riippuu verrokista, itsellä vertailukohtana pihassa n.100kW bensa farkku, pari kyykkypyörää, monttupyörä.... ![]() Kumarrus niille jotka ajavat "jokapäiväiset" ajonsa noilla vaparina, itselläni on liian kiire moiseen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Calmin
[QUOTE=Kettu_;1008954]Saahan noilla joo sen keulan ylös ainaki 30mm mutta pyörän kulmat muuttuu ja tulee ns valmetti efekti eli taittuvat ulospäin, 4x4 partista saa suhteellisen edullisen alustan tuoho ainaki käy d21, joka sisältää eteen ylätukivarret ja iskarit, taakse riiput jne, korottaa ihan mukavasti,
Itsekin noita Calminin varsia miettinyt. Noissa on sitten se yläpallonivelen kiinnitys eri kuin alkuperäisessä joten kannattaa ostaa ne uudet pallonivelet myös Calminilta, jos ei osta koko valmista sarjaa. Luin tuolta Calminin kotisivuilta että ylätukivarren suunnittelussa on Calmin nimenomaan ottanut huomioon tuon pyörän kallistuksen muutoksen. ja se on eliminoitu varren mitoituksessa pois eli pyörä pitäisi asettua alkuperäiseen asentoon. Jotka asentaneet tuon niin osaavat kertoa siitä tarkemmin onko näin? Ja Calminin ylätukivarrella nuo "alasjoustot" on ok, ellei taas kirraa vääntövartta liian ylös... Kallistuksen muutos tulee aina esiin nostettaessa alkuperäisellä tukivarrella liian ylös. Tottakai nuo kallistukset kannattaa tarkistaa asennuksen jälkeen... Ja kun säätää kallistusta niin aurauskin saattaa muuttua...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() Viimeksi muokannut Guffaw : 24.05.2013 11:14 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Valot
Keskustelua itsestään syttyvistä valoista esim parkeista.
Itellä on ollut ongelmaa sillointällöin itsestään syttyvien parkkien kanssa. Joskus kerran pari viikossa, joskus menee kuukausi ettei syty kertaakaan ... Huomasin että kun parkit sytty ja aukaisin oven, niin parkit hehku samassa tahdissa kuin se hälytin. Poistin sen valo/ovi hälyttimen releineen ja nyt testataan vaikuttiko se. (se "pimputin" joka hälyttää jos ovi auki ja/tai valot päällä ) Noin viikko mennyt nyt ettei ole syttynyt valot itestään... Jos ei vaikutusta niin seuraavaksi poistetaan se ajovalojen automaattisytyttäjän rele jalkatilasta. Onko jollain ollut tälläista vikaa? Sunnyn miehillä ollut automaattisytyttäjän releessä juotoksia irti mutta en itse niitä huomannut... Jotkut puhuu myös päivävaloautomatiikasta mutta käsittääkseni niissä on jo hämäräkytkintä ym jo mukana...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() Viimeksi muokannut Guffaw : 24.05.2013 11:10 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
D21 korisissa on KAIKISSA valoautomatiikka eli käynnistä auto niin parkit ja ajovalot syttyy automaattisesti.. Jos ei syty niin vikaavikaa on jossain..
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaampa tähänkin topiciin maininta ja anteeksi että näin vaivaan, mutta mistä mahtas löytyä vuoden 88 td25 koneeseen esikammiot tai kansi? Kaverin Cabista porsi esikammio jos toinenkin ja tommottisia tartteis.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei ole ihan bolt on tuo sauvojen asennus, itse kun lootan vaihdoin niin kummatki sauvat laitettiin samoihin kohtiin ja tiukattiin tasasesti mutta apparin puoli oli silti alempana vaikka sitä asennuksen jälkeen ei huomannutkaan vaan pienen testi lenkin joka jälkeen taas kirrattiin oikeaa hieman ja saatiin silmä määräsesti kohilleen, ei kai se nyt ihan justiinsa ole näissä metsä vehkeissä,
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |