Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.05.2013, 21:11
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Elikkäs ostin talvella kj95 johon oli tehty parivuotta/30000km sitten mittava kone remppa. Kansi käyny koneistamolla, hoonia, rengastusta, laakeria yms. Mutta nyt alkoi auto tekemään semmosta hauskaa että lämpömittari lähtee nousemaan vauhdilla ylös kun alkaa tieajossa olemaan vauhti siinä 120km/h ja ahdot 0,5-0,7 ja lämpöongelma häviää kun vauhdin tiputtaa alle sataseen ja ahdot samalla tippuu n.0,2:een. Pikainen diagnoosi että kansi tai kannentiiviste sökönä. Auto oli lainassa kun tuo tapahtu ja mutta ainoastaa paisari oli tyhjentyny ja syyläri vielä täynnä. Tyhjäkäynnillä ei tee mitään ylimäärästä painetta eikä kupli eikä ole nesteet ainakaan vielä sekasin. Aattelin kysellä onko tullut vastaan saman tapaista ongelmaa ennen ku alkaa levittämään konetta

__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.05.2013, 21:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Kannentiiviste ei noista ainakaan mee, se kun on peltinen monikerroslevy. Eiköhän sieltä kansi oo halki. Esikammiosta tuopaa menemään. Seuraile käynnistystä, pössyttääkö sen jälkeen vaaleeta? Mulla meni niin ja loppusella valutti männän päälle vettä niin ettei meinannu pyörähtää enää ympäri.

Syyläri voi olla myös tukossa (sisältä). Ja jos automaatti niin nesteet voi olla menny lodjuun, kannattaa tsekata.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2013, 21:35
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

Veikkaan myös, että kansi on halki.

Omassa alkoi hävitä nestettä, vuotoa ulos ei missään, ei painetta, ei kuplia, nesteet ei menny sekaisin.

Sitten alkoi aamuisin startin jälkeen käymään kolmella.

Ja kolmospyttyynhän ne nesteet oli kadonneet..

Viimeksi muokannut kzj : 20.05.2013 21:38
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.05.2013, 08:27
-Pete- -Pete- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Sorakuoppa
Viestit: 30
Perusasetus

Oliko KJ90 käsijarrun säätöä muualla kuin kahvan päässä? Katsastus painaa päälle ja pitäs saada hiukan lisää tehoa käsijarruun ja kahvan päässä säätö alkaa oleen tapissa niin meneekö vaijeri vaihtoon vai voiko sitä säätää esim. renkaan puolesta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.05.2013, 12:06
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Pete- Näytä viesti
Oliko KJ90 käsijarrun säätöä muualla kuin kahvan päässä? Katsastus painaa päälle ja pitäs saada hiukan lisää tehoa käsijarruun ja kahvan päässä säätö alkaa oleen tapissa niin meneekö vaijeri vaihtoon vai voiko sitä säätää esim. renkaan puolesta?
On sielä takajarrun keskellä semmonen pikkunen reikä, minkä oikeaan kohtaan pyörittämällä voi meisselillä pyöritellä säätörullaa rummun sisällä


Aika vaikiasti selitetty kyllä
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2013, 12:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
On sielä takajarrun keskellä semmonen pikkunen reikä, minkä oikeaan kohtaan pyörittämällä voi meisselillä pyöritellä säätörullaa rummun sisällä


Aika vaikiasti selitetty kyllä
Ja sieltä sitä just kuuluu säätää, vaijerin säätöön ei pitäis olla juurikaan tarvetta koskea. Mutta jos on sieltä jo kirrattu niin löysytä ekaks.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2013, 12:28
-Pete- -Pete- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Sorakuoppa
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja sieltä sitä just kuuluu säätää, vaijerin säätöön ei pitäis olla juurikaan tarvetta koskea. Mutta jos on sieltä jo kirrattu niin löysytä ekaks.
Tänks D_bar ja Matti, eli vaijeri löysälle, rengas pois ja pientä reikää etsimään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 22:28 (GMT +2).