Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.05.2013, 07:16
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Perusasetus

Neuvoja orbiohjauksessa

Mä olen taistellut tuon mun Suzukin orbitroliohjauksen kanssa. Ongelma on nyt se, että öljyn hieman lämmetessä auton moottori ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä ratista kääntäessä, eikä edes pienillä kierroksilla ja sammuu jatkuvasti.

Pumppuna mulla on chevyn pumppu ja sylinterinä läpivetävä 24/40 tai jotain. Isku on 160mm Orbin koosta ei ole tietoa.
Ohjaus on todella nopea. Se on yhdellä kierroksella rankaat reunasta reunaan. Juu se on vähän turhan nopea. mun mielestä ohjaus saisi olla joku 4 kierrosta reunasta reunaan
Auttaisiko tähän moottorin sammumiseen pienempi orbitroli jotta se ei haukkaisi öljyä niin kovin paljoa kerralla tai jotain? Minkä kokoinen orbi? Osaako joku sellaista laskea. Muutenkin tarttisin jotain vinkkejä, sillä kisat ovat lauantaina ja tuolla keksinnöllä ei todellakaan voi kisaamaan lähteä

Vanha 15.05.2013, 08:24
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Perusasetus

Mulla on hieman isompi sylkky kuin sinulla (en muista mittoja) ja letukan pumppu. Orbi on 100 ja kierroksia laidasta laitaan kaksi kierrosta....
Vastaa lainaten
Vanha 15.05.2013, 19:35
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Perusasetus

Orbitrooli on aivan liian iso, pikaisesti laskettuna n. 125cc.
40cc orbilla saisi n. 3 kierrosta tapista tappiin.
Vastaa lainaten
Vanha 15.05.2013, 20:20
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Orbitrooli on aivan liian iso, pikaisesti laskettuna n. 125cc.
40cc orbilla saisi n. 3 kierrosta tapista tappiin.
tuo kolme kierrosta olis kyllä ihan jees.
Vanha 15.05.2013, 22:35
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

tää taitaa olla kaasari kone, koita säätää tyhjä käynnin seoksia. voi ollla että käy liian laihalla eikä kestä yhtää ylimääristä kuormaa tyhjä käynnillä.
voit myös säätää orbista paineita alaspäin(rattiputken alla oleva kuusio tulppa jonka alla painenen säätö ruuvi) ettei pumppu veisi liika tehoa koneelta,
tietysti vaikuttaa heti ohjaus voimaan minkä taas saisi korjattua isommalla sylinterillä.
Vastaa lainaten
Vanha 15.05.2013, 23:17
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
tää taitaa olla kaasari kone, koita säätää tyhjä käynnin seoksia. voi ollla että käy liian laihalla eikä kestä yhtää ylimääristä kuormaa tyhjä käynnillä.
voit myös säätää orbista paineita alaspäin(rattiputken alla oleva kuusio tulppa jonka alla painenen säätö ruuvi) ettei pumppu veisi liika tehoa koneelta,
tietysti vaikuttaa heti ohjaus voimaan minkä taas saisi korjattua isommalla sylinterillä.
Ruiskukone on tuossa mun keksinnössä. Sytkä kyllä saattaa olla jonkin verran pielessä. Pitää laittaa kohdalleen ja kokeilla.
Ongelmana ohjauksessa oli öljyn kuumeneminen ja siitä johtuva ohjauksen puutuminen. Öljyt lämpesivät melkein kiehuvaksi asti. Laitoin väliin lauhduttimen ja parempaa öljyä. Nyt se tuntuu toimivan, eikä ainakaan lämpeä kovinkaan kuumaksi. Jotenkin se silti tuntuu tehottomalta ja puutuu toisinaan...
Ongelmana on edelleen pumpun hihnapyörän kovaääninen värinä. Hihna ei vingu, vaan värisee ratista kääntäessä.
Pitää koittaa säätää orbia. Voiko siinä tehdä jotain peruuttamatonta, kuten esimerkiksi rikkoa sen, niin kuin mulla on yleensä tapana vähän kaikissa hommissa?
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
viisaammilta neuvoja jmtr83 Tekniikka & Jutustelu 12 10.04.2013 00:28
Suzukiin vinssi neuvoja ? HaKu Tekniikka & Jutustelu 1 02.05.2008 16:02
NEUVOJA TARVITAAN! nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2007 11:54
Neuvoja tarvitaan... Petexxx Vuosimallit 1968-1982 2 02.01.2004 14:31
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47