![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tallissa tapahtuuKaikkea pientä säätöä on ollut tämän projektin kanssa. Ultimaalinen pito irokkeihin Ohjauksen pumpun asemointia Tämän hetkinen tilanne Vaikka paljon tekee, niin tuntuu siltä, ettei saa mitään aikaiseksi. Tarttis joku koeajopäiväkin saada aikaiseksi ennen viikonloppua ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ohjaus alkaa olemaan kunnossa.
Tänään olisi eka testipäivä huolto ja parannusoperaation jälkeen ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]() raision kisat
Tässä on kolmen viikon ajan yritetty laittaa autoa raision kisoihin. Ohjauksen kanssa on tapeltu oikein urakalla. Nyt kun sen sai jotenkin toimimaan, meni jarrujen pääsylinterin tiivisteet!
![]() ![]() Nyt juon kaljaa ja kerään voimia uusiin pettymyksiin.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oliko swiftin pääsylkky ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Harbor Cruisers Toyota Hiace 4x4 (ex) Nissan patrol 4x4 (projekti/metsäkulkine) Suzuki sj410 (ex) Toyota Bj-40 (ex) |
#6
|
||||
|
||||
![]() painemittauksia ja muuta jorinaa
Sain tänään hankittua yhdeltä kaverilta uuden ohjaussylinterin ja pumpun. Ohjaussylinteri menee huomenna koneistukseen, ja pumpun asennus alkaa.
Kaverin piti tulla mittaamaan nykyisen järjestelmän paineet, mutta sain myös mittarin halvalla ja mittasin itse. Sellainen sulo vilén kohtaus iski, eli oli pakko ostaa kun halvalla sai ![]() ![]() Tässä videoa testauksesta http://www.youtube.com/watch?v=xhiYp...ature=youtu.be Näin pikaisesti laskien vähän alle 892kg lähtee tällä hetkellä tehoa. Virtauksia en ole vielä mitannut, mutta otan ne sitten kun tyhjennän järjestelmän. Sen verran kuitenkin se asia kiinnostaa ![]() Uudella setillä irtoaa voimaa ihan eri tavalla ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 21.05.2013 10:17 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taas on pikku juttuja tullut tehtyä.
Ohjaus-sylinteri kiinnikkeineen irti. Uutta sylinteriä odotetaan, että koneistaja ehtisi sen ja pari muuta hommaa tekemään. Takapäästä bensiinijutut piiloon. ![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]() Mitä nämä ovat, missä letkuissa ja ovatko vielä paikoillaan?
__________________
Harbor Cruisers |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo paikoillaan. Se oli sellainen testi öljyn virtauksen muuttamiseksi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Nyt on ollut voimansiirto kokonaisuudessaan pöydällä ja avattuna. Stefoja on vaihdeltu, paikat käyty läpi jne. Yksi laakeri on nelivedon vapauttimessa loppu. Se on jostain saanut hiekkaa tai jotain muuta maa-ainesta sisuksiinsa. Mitä helvettiä. Ihan kuin tällä olisi jotain offroadia ajettu
![]() ![]() ![]() Pitää selvittää jos sellaisen laakerin jostain saisi nopeasti hankittua. Nämä on just niitä hetkiä kun voi sanoa, että:"mutta kun tuli pari muuttujaa" ![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Projekti etenee taas pikku hiljaa. Huomenna koneistetaan tarvittavat osat, jotta hytikkapumpun voi kiinnittää suoraan kampiakselin päähän. Toivottavasti saan huomenna teetettyä myös uudet pidemmät letkut.
Koska auton moottori on melko laiska hytikkapumpun pyörittämiseen, niin laitoin rattiakselin päälle "tuntosarvet". Noista mittareista näkee paineen kääntäessä. Ajossa on todella vaikea perstuntumalta sanoa, että paljonko painetta on. Sen huomaa vasta sitten kun moottori sammuu.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Taas tämäkin projekti nytkähtelee eteenpäin, vaikka kotona on eteisremontti kesken. Vaimo vaan sai tuossa yhtenä päivänä idean, että rempataanpa eteinen. Naisilla se remontin teko on vaan niin helppoa kun napsauttaa sormia. Se on vaan sellainen pikku juttu. Pikkasen maalia ja se on sitten siinä
![]() ![]() ![]() ![]() Viimeisimpänä hommana mulla on tallissa ollut tuo hytikkapumpun siirto kampiakselin päähän. Sitten päätin laittaa vähän paksummman imuletkun, jotta mahdollinen pumpun kavitointi ei ainakaan siitä sitten johdu. Tässä joitakin kuvia ![]() Lähtökohta. Tuollaisen koplingin löysin. Se sopii käyttämäni pumpun päähän suoraan. Tässä koko paketti koneistettuna
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |