Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2013, 11:27
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Kertokaas mitä pitää ottaa huomioon noiden puslien vaihdossa, tai yleensäkin vaihtoon ohjeita. Mites tuota etupäätä saisi hieman korotettua, itsellä kun ei ole tuon auton alustasta mitään tietoa.
Yläpuslat sain vaihdettua melkoisen punnerruksen jälkeen, nyt pitäisi ne alapuslat vain saada vaihdettua.
En vain kehtaisi alkaa purkuhommiin ennenkuin tiedän edes vähän mitä kannattaa tehdä.
Niiden alatukivarsien puslien vaihto ei oo mikään helppo homma... Se ns. kuningaspultti on varmasti sitten kii ja sen irrottaminen on maajalassa työlästä (purku Kingist suosiolla rälläköin korvakosta irti). Mikäli päättää purkaa ja vaihtaa, niin mekitse purki asento, että saa kasatessa kerralla kohdalleen.

Keulaa saa jousta kirimällä hieman ylemmäs, mutta sitten ulosjoustot kärsii ja ohjauskulmatkin hiukan siinä samalla (säätämällä saa kuitnekin jotenkin kuntoon). Siis edullisessa korotuksessa. Ellei sit tilaa Calminin korotussarjaa tai OME:n jäykempiä jousia (korottavat jo 30-40mm noikin).

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.05.2013, 12:39
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Niiden alatukivarsien puslien vaihto ei oo mikään helppo homma... Se ns. kuningaspultti on varmasti sitten kii ja sen irrottaminen on maajalassa työlästä (purku Kingist suosiolla rälläköin korvakosta irti). Mikäli päättää purkaa ja vaihtaa, niin mekitse purki asento, että saa kasatessa kerralla kohdalleen.

Keulaa saa jousta kirimällä hieman ylemmäs, mutta sitten ulosjoustot kärsii ja ohjauskulmatkin hiukan siinä samalla (säätämällä saa kuitnekin jotenkin kuntoon). Siis edullisessa korotuksessa. Ellei sit tilaa Calminin korotussarjaa tai OME:n jäykempiä jousia (korottavat jo 30-40mm noikin).
Pitääkös tuo vääntätanko ottaa ensin irti, eli onko se pultti siellä tangon alla kun näyttäisi siltä vai minkälainen systeemi se on. Jos tuon tangos säädön ruuvaa kokonaan auki niin sit se etupäästä vielä kolmella pultilla kiinni, ei ihan selvinnyt vielä tuon sielunelämä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.05.2013, 17:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Pitääkös tuo vääntätanko ottaa ensin irti, eli onko se pultti siellä tangon alla kun näyttäisi siltä vai minkälainen systeemi se on. Jos tuon tangos säädön ruuvaa kokonaan auki niin sit se etupäästä vielä kolmella pultilla kiinni, ei ihan selvinnyt vielä tuon sielunelämä.
Jooo... Vääntöjousta löysätessä tarvii 19mm avaimet käsiin, ja kannattaa ottaa se ylempi varmistusmutteri pois ensin. Sit mitata kiertestä näkyvä osa, etä saa keulan jokseenkin samaan asentoon. Mut edellyttää sitä sitten, että alatukivarsikin on samassa asennossa ku irrottaessa.

Sit se kunkkupulttihan lähtee taakse päin irtoon, joka kyllä varmasti tiukassa. Tai oli purkuun menneessä, kun suosiolla rallakällä vetelin irti rungosta korvakon kaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2013, 04:48
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Ja noista sauvoista suosiolla sinne kannattaa laittaa calmini sauvat jos haluaa tiukkailla, kingin vakiot ei tuppa kuulemma kauan tiukattuna kestämään, tosin sanoohan sen järkikin kun torppaa sauvat tappiin niin ei siellä paljon sauva pääse elämään kun tukivarret rajottaa jo valmiiksi ulos joustoa niin silloin sauvahan on kokoajan jännityksessä, kun sitä tiukataan niin jännitys kasvaa ja sauvat varmaan on sen parisen kymmentä vuotta siellä nökötellyt niin loppujen lopuksi poikkeaa, ei kovin työläs ole ottaa sauvaa poijes sauvan pultit vaan auki ja tietysti keula ilmassa ja poikkipalkki pois niin pitäs olla sauvat kädessä jos ei ole päässyt ruosteeseen kovasti, näin itsellä.

Mitenkäs muuten kun tuota pers vinssiä tuoss ajattelin laittaa kun joka kerta kun jumissa on niin takana on lähin puu ja edessä 100m päässä, niin joutaako yhen akuista siirtelemään lavalle vai antaako olla vaan kone huoneessa? Lähinnä tuota virta hävikkiä tarkoitin tuolla kaapelin pituudella jos sen pellin alle vetäsee? Kun kabiinissa olisi valmiina jo 45mm virta johto ja jako blocki josta saisi virran suoraan akulle,

Viimeksi muokannut Kettu_ : 13.05.2013 04:52
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2013, 21:12
Datsuni:n Avatar
Datsuni Datsuni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 16
Perusasetus

datsuni


kertokaas mulle että onko noi korotussarjat sopivia 83vm datsunin pickuppii`? ku ilmottavat kaikkii 86 vuodesta eteenpäin sopivuuden.. rupee olee keulakohta pohjaanlyönti kumeissa ku on nii väsyneet sauvat..
__________________
--------------------------------------------------------------------

datsuni pickup vm83 (käyttis&harrastepeli)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2013, 20:47
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Kestääkö tuo SD25 kone jos laittaa siihen Garretin muuttuvasiipisen semmoisilla about 0,5-0,8 paineilla?

Mistä laukoo ensimmäisenä, jos laukeaa?
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2013, 21:44
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Kestääkö tuo SD25 kone jos laittaa siihen Garretin muuttuvasiipisen semmoisilla about 0,5-0,8 paineilla?

Mistä laukoo ensimmäisenä, jos laukeaa?
eikö tästä ollu jo aikasemmin puhetta, heikko paikka löytyy tulipellin päädystä kannesta, ruikkaa nesteet palotilaan,polttaa kannen tiivisteen ja niin pois päin. Lerssisellä on kokemusta vaikka muille jakaa tästä kyseisestä asiasta..

jos turbotusta halajat niin TD25 kone keulille ja sitte mutkaa kylkeen.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2013, 09:14
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Kestääkö tuo SD25 kone jos laittaa siihen Garretin muuttuvasiipisen semmoisilla about 0,5-0,8 paineilla?
Eiköhän tuolle SD:lle uskalla tuon 0,5 bar antaa, mikäli kone nyt on minkäänlaisessa peruskunnossa. Moottori kiittää välijäähystä ja avarammasta pakoputkesta.
En tiedä kenenkä entinen ajokki omasta pihasta löytyy, mutta tekniikka tähänkin on vaihdettu SD -> TD ja turbotuksesta löytyy historiaa
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 10:28 (GMT +2).