Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami
Kammottavan alhaalla menee öljynpainemittarin näyttämä. Kuumana kierroksilla hieman toisen viivan päällä. Tyhjäkäynnillä jossain ekan ja tokan viivan välissä. Uusi kello vaihdettu, kun meinasin että on kuoleentunut kuten noilla joskus on tapana.
Noh pääsee tekemään varmaan täyden konepokan kun se tuosta leipoo kiinni. Ei viitti isompaa hyrrääkään laittaa ennenkuin on uskoa pömpelin kestoon.
|
Nuo toyotan mittari eivät ole ihan parhaasta päästä; niiden näyttämät ovat suuntaa-antavia, siis niistä näkee muutoksen, jos auto esim niin kallellaan että repii ilmoja öljypumpulle....
-> käytä mekaanista mittaria paikalla, maksaa vajaa pari kymppiä, ja tiedät paineista paljon enemmän!
Tuo "täydellinen koneremontti" on kaunis ajatus, jos kone ajettu loppuun; mutta tehtynä kaiken varalta; yleensä ei auta koneen kestävyyteen

sillä luvattoman usein tehdään siten, että esim. sylintereiden pinnanlaatu ei sovi männänrenkaille....
Minun profiilissa kuvia minun hodarin rempasta reilun 700 tkm jälkeen; sylinterit käytännössä tehtaan mitoissa, kiertokangen laakerit/välys samoin.
-> männän renkaat ja yhden männän vaihdoin, kun siitä oli renkaat poikki, kaiken varalta. siis kasasin mm. vanhoilla kiertokangen laakereilla

ja tuon kilvettömän metsälöytö hdj:n kone on joskus käytetty auki, mutta ei ihme; on ollut uudesta asti työn ääressä: 10 ensimmäistä vuotta lapissa mökkirakentajilla, sitten seuraavat 10v matkailubisneksessä repimässä peräkärryjä (hanskakotelossa oli kopio rekisteriotteesta pituus yli 10m, leveys 2,5m(?) ja kuulemma sillä kuskattiin 8 moottorikelkkaa jäälle ja takaisin, periaatteella lukot kiinni, hitaalla nelivedolla laatikko D:lle ja kaasua...)
p.s jos tuo sinun kone "leipoo kiinni", niin remontti voi vaatia uuden lohkon, kampiakselin, kiertokangen ja muuta "pientä"
-> käytä auki, ja korjaa se, mikä on kulunut/rikki: ja kasaa alkuperäisellä kannen tiivisteellä, myös stefat vois olla syytä ostaa "marmoritiskiltä"