Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2013, 12:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.324
Perusasetus

Maalausaiheista kysymystä pukkaa. Pihalla olisi nyt valmiina 4m2 varasto, jonka ponttilaudasta tehty lattia pitäisi jotenkin käsitellä. Kotosalla olisi vesiohenteista Vinha seinämaalia mutta onkohan se riittävän kestävää lattiassa ? Joku lakka voisi olla hyvä mutta toisalta se lattia elää kosteuden mukaan varmaan aika paljon. Eli kestääkö lakka sellaista ? Entäs joku liuotinohenteinen maali ? Tai joku imeytyvä sävytetty puunsuoja kenties ? Vai laminaatti siihen pintaan

__________________
Tumpula Racing Team
  #2  
Vanha 11.05.2013, 14:22
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Maalausaiheista kysymystä pukkaa. Pihalla olisi nyt valmiina 4m2 varasto, jonka ponttilaudasta tehty lattia pitäisi jotenkin käsitellä. Kotosalla olisi vesiohenteista Vinha seinämaalia mutta onkohan se riittävän kestävää lattiassa ? Joku lakka voisi olla hyvä mutta toisalta se lattia elää kosteuden mukaan varmaan aika paljon. Eli kestääkö lakka sellaista ? Entäs joku liuotinohenteinen maali ? Tai joku imeytyvä sävytetty puunsuoja kenties ? Vai laminaatti siihen pintaan
Kalustemaalit on yleensä kulutusta kestäviä.
__________________
HJ61
MMC
  #3  
Vanha 11.05.2013, 15:09
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Tulipas vaihdettua nyt tuohon penariin kaasuakselin tiivisteet.. Pumppu tosiaan boschin ve6 ja kannen tiivisteen laitoin samalla uuden niinkuin kuuluukin...
Remppa meni muuten hyvin, MUTTA kaasu ei palaudu nyt kunnolla.. Jää kaasu päälle vähän ja kun heiluttelee kaasuakselin niin laskee kierrokset normaalisti
Aukasin pumpun uudelleen, se tappi mikä painuu sisään kaasua painettaessa jumittelee.. Ei palauta sitä tarpeeksi ulos ja välistä tuntuu ettei sitä saa menemään kunnolla sisäänkään. Tämän tapin ympärillä 4 "kynttä", 2 on tappia vasten ja avautuvat kun kaasun löysää, mutta 2 ovat koko ajan auki

Mitähän tuolle osaisi tehdä? Irrottaa pumpun ja kiikuttaa dieselpajalle huoltoon? Mitähän semmonenkin lysti maksaa
  #4  
Vanha 11.05.2013, 15:42
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

kysymystä pukkaa...

mitä eroa on alumiinivanne pesuaineella ja normaalilla "rekka"pesuaineella?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #5  
Vanha 11.05.2013, 18:04
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Toisessa kovempi litrahinta, sen arvaa varmaan kummassa..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.

Viimeksi muokannut JJ90 : 11.05.2013 18:04 Perustelu: tää siis wuntsikan kyssäriin..
  #6  
Vanha 11.05.2013, 18:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Kalustemaalit on yleensä kulutusta kestäviä.
Kestääköhän ne ulkokäytössä ?
__________________
Tumpula Racing Team
  #7  
Vanha 11.05.2013, 18:06
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kestääköhän ne ulkokäytössä ?
Eipä siinä mitään ongelmaa pitäisi olla. Ja kalustemaalit on melko hintavia, verrattuna "normaaleihin" maaleihin. Kolmen litran pönttö voi maksaa 50€.
__________________
HJ61
MMC
  #8  
Vanha 11.05.2013, 19:23
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Mitäs virkavalta sanoo, jos vedän tarrakilvillä olevalla autolla traileria ja sen päällä varaosa-autoo?

Voishan tuon ihan konttoriltakin ja tutulta ylikonstalta kysyy.... Mut jos täält tietoo löytys...
  #9  
Vanha 11.05.2013, 20:04
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Pannaas kysymys muotoon
onko kellään hajonnutta ilmaräikkää myydä tai lahjoittaa osina
tarviisi sellaisen pikkuisen rattaan sinne sisälle
mallista ja merkistä ei ole tietoa.
Hopeinen runko ja tarrassa ollut joskus tietoja, mutta tarra puuttuu kokonaan.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #10  
Vanha 11.05.2013, 22:39
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mitäs virkavalta sanoo, jos vedän tarrakilvillä olevalla autolla traileria ja sen päällä varaosa-autoo?

Voishan tuon ihan konttoriltakin ja tutulta ylikonstalta kysyy.... Mut jos täält tietoo löytys...
http://www.trafi.fi/tieliikenne/reki..._siirtoluvalla

Ajoneuvolla vetäminen
Perävaunun vetämistä ei rajoiteta lainkaan tilanteissa, joissa ajoneuvon autoverotusta koskevan asian käsittely on tullilaitoksessa kesken.

Muissa tapauksissa siirtoluvan nojalla käytettävällä ajoneuvolla saa vetää perävaunua, jos sekä vetävän ajoneuvon että perävaunun käyttö liittyy siirtoluvan myöntämisen perusteena olevaan käyttötarkoitukseen (esim. katsastukseen tai korjaamolle vienti, maahantuodun ajoneuvon siirto tuontipaikalta vientipaikalle tai muualle maahan tai ajoneuvon tai siihen kiinteästi liittyvän tuotteen esittely). Jos vetävää ajoneuvoa käytetään siirtoluvan nojalla, myös rekisteröidyn perävaunun kuorman tulee olla vain siirtoluvan haltijan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettua.

Edellä mainitun perusteella ajoneuvoyhdistelmän saa siirtää siirtoluvalla esimerkiksi tuontipaikalta muualle Suomeen tai vientipaikalle, jos molempien ajoneuvojen käyttötarkoitus liittyy ajoneuvon siirtämiseen ja molemmat ajoneuvot on tuotu ulkomailta, eikä perävaunu ole kuormattu kaupallisella tavaralla. Sallittua on myös esimerkiksi ajoneuvon vieminen rekisteröintikatsastukseen, kytkentäkatsastukseen tai kun vetämisellä on tarkoitus esitellä ajoneuvon veto-ominaisuutta.
  #11  
Vanha 11.05.2013, 20:23
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Maalausaiheista kysymystä pukkaa. Pihalla olisi nyt valmiina 4m2 varasto, jonka ponttilaudasta tehty lattia pitäisi jotenkin käsitellä. Kotosalla olisi vesiohenteista Vinha seinämaalia mutta onkohan se riittävän kestävää lattiassa ? Joku lakka voisi olla hyvä mutta toisalta se lattia elää kosteuden mukaan varmaan aika paljon. Eli kestääkö lakka sellaista ? Entäs joku liuotinohenteinen maali ? Tai joku imeytyvä sävytetty puunsuoja kenties ? Vai laminaatti siihen pintaan
itse laitoin vastaavassa tapauksessa venelakan kahteen kertaan ja on nyt ainakin pari vuotta hyvin kestänyt. Minulla kyseessä oli kyllä leikkimökki, mutta en tiedä kumman lattia kovemmalla käytöllä...
  #12  
Vanha 11.05.2013, 21:15
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Mikäs olisi sellainen toimiva ja edullinen laite, millä saisi vaikka jakovaihteistön öljyt helposti täytettyä? Vai pitääkö tehdä vaikka vanhasta sammutinpullosta?

Tänään täytin Commanderin NV245 jakovaihteiston ja ei ollut oikein juhlaa paria litraa täyttää sinne öljyä 60 ml ruiskulla... Pullo kun ei minkään letkuvirityksien kanssa mahtunut.
  #13  
Vanha 11.05.2013, 21:32
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Mikäs olisi sellainen toimiva ja edullinen laite, millä saisi vaikka jakovaihteistön öljyt helposti täytettyä? Vai pitääkö tehdä vaikka vanhasta sammutinpullosta?

Tänään täytin Commanderin NV245 jakovaihteiston ja ei ollut oikein juhlaa paria litraa täyttää sinne öljyä 60 ml ruiskulla... Pullo kun ei minkään letkuvirityksien kanssa mahtunut.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/803200/0
  #14  
Vanha 11.05.2013, 21:47
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
On siis oikeesti tiivis eikä kuse öljyjä pihalle takaapäin? Jos näin on, niin pitää hommata tuollainen!
  #15  
Vanha 11.05.2013, 21:54
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Ei ole henk.koht. kokemusta kyllä, mutta öljynvaihtoon se ainakin on suunniteltu.
  #16  
Vanha 11.05.2013, 23:49
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

War & Peace 2013


Onkos joku palstalaisista suunnitellu tulevaks heinäkuuks reissua Engelsmanniin War & Peace tapahtumaan?

Täällä saattais olla yks innostunu ylimääränen lähtijä, saattais sopia ajankohtaki sopivasti kesälomalle
  #17  
Vanha 14.05.2013, 16:20
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Pitääkö paikkaansa että kuparista ei saa tänä päivänä kuin 3.5-4e?
  #18  
Vanha 12.05.2013, 11:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
On siis oikeesti tiivis eikä kuse öljyjä pihalle takaapäin? Jos näin on, niin pitää hommata tuollainen!
Kyllä se kuseminen/jumiminen ja hitaus (ainakin viileillä 75w/90) on ominaisuus. 3:sta kokoemusta -> tee sammuttimesta, itselläni vanha hiilidioksidipullo, jossa pyöritettävä hana.
  #19  
Vanha 12.05.2013, 12:53
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kyllä se kuseminen/jumiminen ja hitaus (ainakin viileillä 75w/90) on ominaisuus. 3:sta kokoemusta -> tee sammuttimesta, itselläni vanha hiilidioksidipullo, jossa pyöritettävä hana.

Mites tää toimii?

Öljyä korkista pulloon ja sit paine perään niin hanan avaamalla sylkee öljyt putkea pitkin minne tarvii?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #20  
Vanha 12.05.2013, 16:47
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
On siis oikeesti tiivis eikä kuse öljyjä pihalle takaapäin? Jos näin on, niin pitää hommata tuollainen!
Saat olla satavarma jotta öljyt on kainalossa
  #21  
Vanha 11.05.2013, 23:38
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Mikäs olisi sellainen toimiva ja edullinen laite, millä saisi vaikka jakovaihteistön öljyt helposti täytettyä? Vai pitääkö tehdä vaikka vanhasta sammutinpullosta?

Tänään täytin Commanderin NV245 jakovaihteiston ja ei ollut oikein juhlaa paria litraa täyttää sinne öljyä 60 ml ruiskulla... Pullo kun ei minkään letkuvirityksien kanssa mahtunut.


VANin perän öljyt laitoin masinol pullolla (oli tyhjä nurkissa) ilmapistoolilla ja letkulla.

Korkkiin tiukka reikä läpinäkyvälle letkulle joka yltää pohjalle ja maasta seisaaltaan propusta sisään. naskalilla pulloon pistoolille piukka reikä ja painetta varovasti pulloon.
Läpinäkyvä letku on tarpeen koska jos öljyn virtausta ei näe sylkee se letkun päähän tullessaan letkun reiästä ulos ja öljyt silmille.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #22  
Vanha 11.05.2013, 23:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Onko kukaan kokellut sellaista jakiksen tai laatikon takakardaanin lähdölle/lähtöön tulevaa yli vaihdetta?

Eli sellainen mikä toimii vain takaveto päällä niin saisi hitaammille välityksille maantie nopeudet.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #23  
Vanha 12.05.2013, 22:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Mikäs olisi sellainen toimiva ja edullinen laite, millä saisi vaikka jakovaihteistön öljyt helposti täytettyä? Vai pitääkö tehdä vaikka vanhasta sammutinpullosta?

Tänään täytin Commanderin NV245 jakovaihteiston ja ei ollut oikein juhlaa paria litraa täyttää sinne öljyä 60 ml ruiskulla... Pullo kun ei minkään letkuvirityksien kanssa mahtunut.
Itellä toimittaa joku vanha. sammutin kyseistä virkaa. Lähes valmis paketti eli ei tarvinu kuin pätkä putkea mutalle käännettynä letkun nokkaan ja laite oli valmis. Täytetään siitä mistä jauheetkin eli venttiili käikäle irti ja ilmalle on rengas venttiili valmiina.

Ja mikä parasta se toimii.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #24  
Vanha 12.05.2013, 23:22
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Paljonkos toyotan mekaaninen vinssi kestää vetää matopyörää vasten?

Eli ei vinssata vaan kiskoa vaijerilla
esim. kuorma-autoa joka on ojaan suistunut kiskotaan siten, että maasturilla peruutetaan ja traktorilla kiskotaan maasturin takaveto pisteestä?

Onko kyseessä sadat kilot vai peräti tonnit ja mikä pettää jos ei kestä?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #25  
Vanha 13.05.2013, 00:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Paljonkos toyotan mekaaninen vinssi kestää vetää matopyörää vasten?

Eli ei vinssata vaan kiskoa vaijerilla
esim. kuorma-autoa joka on ojaan suistunut kiskotaan siten, että maasturilla peruutetaan ja traktorilla kiskotaan maasturin takaveto pisteestä?

Onko kyseessä sadat kilot vai peräti tonnit ja mikä pettää jos ei kestä?
Tod.näk se takarunko...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5066 26.05.2026 12:40
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21


Sivu luotu: 23:31 (GMT +2).