Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2013, 12:34
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
mutta missäkohtaa tämä sanotaan kirjoitetussa säännössä? en mäkään löytäny tosta eurotrial säännöstä
Tuollahan tuo löytyy kohdasta tekniset säännöt jos vaan otta silmän käteen ja vaivautuu katsomaan !!!!!!!!!


EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage

Doorbar

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.

3.4 TRIAL GROUP O (ORIGINAL VEHICLES)

3.4.2.12 Protective netting /Armstraps

Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness.

3.4.2.13 Body attachment

Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle, door and back windows may be removed. Edgeways mouldings, side turn signal, door handles and the original doorsmust be present. Original doors can be reduced to half doors. Interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar.

Vehicles delivered without doors must likewise be equipped with at least half doors. It's the drivers responsibility to prove that the vehicle is delivered without doors, otherwise the original doors must be used. The material must be splinter-proof, for example wood, metal, Lexan, and the material must not be transparent.

Definition for half doors with vehicles without serial doors:

There must be a cover available, which prevents feet or legs from falling out when the vehicle is tilted. This cover must have at least the height of the belt line of the vehicle. In addition the cover must have at least the height of the highest point of the unloaded seat. The cover can be made to be opened. The door must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. Belt line is defined as follows: In front the line
of the bonnet. For open vehicles back and side, the side above the wall. For closed vehicles, if no open version exists, the bottom edge of the side window, and the back window


Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 22:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2013, 13:02
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tuollahan tuo löytyy kohdasta tekniset säännöt jos vaan otta silmän käteen ja vaivautuu katsomaan !!!!!!!!!

Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2013, 13:19
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Wink

Niinpä, välillä eläkeläinenkin ehtii koneen ääreen.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille!
Niinhän tuo on, mutta kun säännöissä sanotaan, että kilpailija lisenssin hankkiessaan ja ilmoittautuessaan kisoihin vakuuttaa lukeneensa säännöt (siis laji- ja ko kisan) tai jotakin sinnepäin niin kisassa ei auta "valittaa" ettei tiennyt.

Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella

Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan

Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 13:23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2013, 13:37
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Nonnii, eli pitää siis letukan oviaukkoa katsella, että miten sen jalkojen putoamis eston helpoiten toteuttais, kun oviputki on, mutta laskee etupäässä noin 10cm korkeuteen lattiatasosta, niin jotain pitäs sinne sit kyhää. On kyl "ihan pari" muutaki juttua Kaalimadossa ennen PM luokkaan osallistumista, mut onneks täs vielä on aikaa ennen sitä 15.6. kisaa, johon vois kuitenki yrittää tähtää
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2013, 16:20
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
oviputki on, mutta laskee etupäässä noin 10cm korkeuteen lattiatasosta, niin jotain pitäs sinne sit kyhää.
Paat siihen putken kemppiliimalla eteen. Pitäis silloin kelvata katsastukseenkin.... Siitä tarkemmin sitte Hannun kanssa!

Kuva sen takia, että kansakin ymmärtää mistä asiasta keskustellaan, kun puuttuu kaikki putket. Vaikkakin 2010 kuva olikin (hyvä muisti teil ainaki on!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2013, 21:33
MBJ750:n Avatar
MBJ750 MBJ750 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.08
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 76
Perusasetus

Ovet?


Siis ymmärränkö oikein että pitää värkätä ovet noiden kiinteiden oviaukon peittävien peltien tilalle? vai kelpaako noi "kiinteät" ovet mitkä on olleet jo vuosia paikoillaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2013, 23:02
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Kiinteä tai avattava


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MBJ750 Näytä viesti
Siis ymmärränkö oikein että pitää värkätä ovet noiden kiinteiden oviaukon peittävien peltien tilalle? vai kelpaako noi "kiinteät" ovet mitkä on olleet jo vuosia paikoillaan?
säännöissä sanotaan "ovesta" että: The cover can be made to be opened. eli voi olla avattava mutta kiinteäkin käy!
Tuossa hiukka ylempänä pidempänä versiona tarkemmin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.05.2013, 14:48
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Niinhän tuo on, mutta kun säännöissä sanotaan, että kilpailija lisenssin hankkiessaan ja ilmoittautuessaan kisoihin vakuuttaa lukeneensa säännöt (siis laji- ja ko kisan) tai jotakin sinnepäin niin kisassa ei auta "valittaa" ettei tiennyt.

Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella

Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan

Totta, mutta lukeminen / luetun ymmärtäminen / muistaminen, siinä kolme kohtaa jotka vaikeuttaa tilannetta
eli ihan hyvin voi väittää ettei tiennyt

aika harva noita kaikkia muistaa ulkoa, enkä tarkoita nyt vain kilpailijoita!



ja veikkaan että näitä pähkäilyn kohteita tulee vielä lisää noihin sääntöihin/tulkintoihin..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2013, 06:07
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Haetaas taas tulkintoja sääntöihin!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage

Doorbar

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.

Miten tulkitaan tuo oviputkea koskeva kohta jos autossa on ulkopuoliset kaaret?
esim. suunnistukseen tehty auto jossa ulkopuolisissa kaarissa oviputkenkäyttö ulkopuolella kaariin hitsattuna ei onnistu koska haittaa merkittävästi oven käyttöä!

säännön mukaan oviputki hitsattava turvakaariin ja/tai runkoon. (vai mitä kaikkia suomennoksia on sanalle, frame?)
eli jos tommoisessa perus maasturissa jos tuo rungosta oviputken niin on aika mielenkiitoinen

putkirunkoisessa jossa kaarikehikko alkaa vasta ylempää niin toihan on ymmärrettävää

kunhan tuli mieleen tossa tätä lueskellessa http://forums.offipalsta.com/showpos...0&postcount=67

Viimeksi muokannut tare : 16.05.2013 06:10
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2013, 06:27
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

mietin eilen illalla samaa... mä en keksiny mitään järkevää.
ellei tee lappuja ja hitsaa sitä sisäpuolelle???
__________________
M.O.C

Viimeksi muokannut junnu78 : 16.05.2013 06:29
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2013, 07:01
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

2.2.13.9 Oviputket
Muissa kuin Original ja Standard luokan autoissa tulee
yksi tai useampi pitkittäinen oviputki asentaa auton
molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja
253-11 mukaisesti. Oviputket voivat olla irrotettavia.
Oviputken tulee olla mahdollisimman korkealla, mutta
liitokset on sijoitettava siten että aukosta pääsee poistumaan
putkia irrottamatta.

Täältä: http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-09-00175.pdf

Pieniä ongelmiahan tähän koko sääntöasiaan tuo nyt se, että meillä on kansallisia "myönnytyksiä" joissain asioissa. Eli ne jotka aikovat ajaa VAIN SUOMESSA, lukekaa omaa AKK kirjaa!!!
Tulevaisuudessa, meidänkin kirja on tulevaisuudessa tarkoitus saada pohjaamaan tuohon ET sääntöön... Ehkä 2015.

Muutoksia tulee ainakin ensi vuodelle jo sen vrran että saumallisen putken käyttö poistuu 1.1.2014 jälkeen valmistuvista autoista, koska sitä ei enää LiiteJ:ssä ole vaihtoehtona, eli jos sinulla on tulossa uusi auto jossa on sellaiset kaaret, tee se valmiiksi tämän vuoden puolella. CroMon käyttö ei ainakaan meidän säännöissä ole sallittu, ET säännöissä taas hyväksytään, ja se tulee olemaan vielä sitten erillisen keskustelun aihe loppuvuonna... Riippuen nyt sitten miten ET komissio asian linjaa Italian jälkeen, siellä kai vissiin se kokous on.

Viimeksi muokannut HannuNurminen : 16.05.2013 07:06 Perustelu: Sääntö muutoksia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät zazukizazazyy Tapahtumat 0 30.01.2009 16:44
M: Offroad Trial kausi -95 zazukizazazyy O/M/V Muut 38 03.04.2008 18:15
Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa Linkit 0 07.07.2007 09:57
Trial-kausi 2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 22.01.2003 09:33


Sivu luotu: 16:32 (GMT +2).