![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
Lainaus:
EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES 3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage Doorbar Mandatory for all vehicles in class Pm and P. A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle. The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame. There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open. 3.4 TRIAL GROUP O (ORIGINAL VEHICLES) 3.4.2.12 Protective netting /Armstraps Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness. 3.4.2.13 Body attachment Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle, door and back windows may be removed. Edgeways mouldings, side turn signal, door handles and the original doorsmust be present. Original doors can be reduced to half doors. Interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Vehicles delivered without doors must likewise be equipped with at least half doors. It's the drivers responsibility to prove that the vehicle is delivered without doors, otherwise the original doors must be used. The material must be splinter-proof, for example wood, metal, Lexan, and the material must not be transparent. Definition for half doors with vehicles without serial doors: There must be a cover available, which prevents feet or legs from falling out when the vehicle is tilted. This cover must have at least the height of the belt line of the vehicle. In addition the cover must have at least the height of the highest point of the unloaded seat. The cover can be made to be opened. The door must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. Belt line is defined as follows: In front the line of the bonnet. For open vehicles back and side, the side above the wall. For closed vehicles, if no open version exists, the bottom edge of the side window, and the back window
Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 22:57 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Niinpä, välillä eläkeläinenkin ehtii koneen ääreen.Lainaus:
![]() Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella ![]() Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 13:23 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nonnii, eli pitää siis letukan oviaukkoa katsella, että miten sen jalkojen putoamis eston helpoiten toteuttais, kun oviputki on, mutta laskee etupäässä noin 10cm korkeuteen lattiatasosta, niin jotain pitäs sinne sit kyhää. On kyl "ihan pari" muutaki juttua Kaalimadossa ennen PM luokkaan osallistumista, mut onneks täs vielä on aikaa ennen sitä 15.6. kisaa, johon vois kuitenki yrittää tähtää
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuva sen takia, että kansakin ymmärtää mistä asiasta keskustellaan, kun puuttuu kaikki putket. Vaikkakin 2010 kuva olikin (hyvä muisti teil ainaki on!!!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ovet?
Siis ymmärränkö oikein että pitää värkätä ovet noiden kiinteiden oviaukon peittävien peltien tilalle? vai kelpaako noi "kiinteät" ovet mitkä on olleet jo vuosia paikoillaan?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Kiinteä tai avattavaLainaus:
Tuossa hiukka ylempänä pidempänä versiona tarkemmin ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Totta, mutta lukeminen / luetun ymmärtäminen / muistaminen, siinä kolme kohtaa jotka vaikeuttaa tilannetta ![]() eli ihan hyvin voi väittää ettei tiennyt ![]() aika harva noita kaikkia muistaa ulkoa, enkä tarkoita nyt vain kilpailijoita! ja veikkaan että näitä pähkäilyn kohteita tulee vielä lisää noihin sääntöihin/tulkintoihin.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Haetaas taas tulkintoja sääntöihin!
Lainaus:
Miten tulkitaan tuo oviputkea koskeva kohta jos autossa on ulkopuoliset kaaret? esim. suunnistukseen tehty auto jossa ulkopuolisissa kaarissa oviputkenkäyttö ulkopuolella kaariin hitsattuna ei onnistu koska haittaa merkittävästi oven käyttöä! säännön mukaan oviputki hitsattava turvakaariin ja/tai runkoon. (vai mitä kaikkia suomennoksia on sanalle, frame?) eli jos tommoisessa perus maasturissa jos tuo rungosta oviputken niin on aika mielenkiitoinen ![]() ![]() putkirunkoisessa jossa kaarikehikko alkaa vasta ylempää niin toihan on ymmärrettävää kunhan tuli mieleen tossa tätä lueskellessa http://forums.offipalsta.com/showpos...0&postcount=67 Viimeksi muokannut tare : 16.05.2013 06:10 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mietin eilen illalla samaa... mä en keksiny mitään järkevää.
ellei tee lappuja ja hitsaa sitä sisäpuolelle???
__________________
M.O.C Viimeksi muokannut junnu78 : 16.05.2013 06:29 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
2.2.13.9 Oviputket
Muissa kuin Original ja Standard luokan autoissa tulee yksi tai useampi pitkittäinen oviputki asentaa auton molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja 253-11 mukaisesti. Oviputket voivat olla irrotettavia. Oviputken tulee olla mahdollisimman korkealla, mutta liitokset on sijoitettava siten että aukosta pääsee poistumaan putkia irrottamatta. Täältä: http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-09-00175.pdf Pieniä ongelmiahan tähän koko sääntöasiaan tuo nyt se, että meillä on kansallisia "myönnytyksiä" joissain asioissa. Eli ne jotka aikovat ajaa VAIN SUOMESSA, lukekaa omaa AKK kirjaa!!! Tulevaisuudessa, meidänkin kirja on tulevaisuudessa tarkoitus saada pohjaamaan tuohon ET sääntöön... Ehkä 2015. Muutoksia tulee ainakin ensi vuodelle jo sen vrran että saumallisen putken käyttö poistuu 1.1.2014 jälkeen valmistuvista autoista, koska sitä ei enää LiiteJ:ssä ole vaihtoehtona, eli jos sinulla on tulossa uusi auto jossa on sellaiset kaaret, tee se valmiiksi tämän vuoden puolella. CroMon käyttö ei ainakaan meidän säännöissä ole sallittu, ET säännöissä taas hyväksytään, ja se tulee olemaan vielä sitten erillisen keskustelun aihe loppuvuonna... Riippuen nyt sitten miten ET komissio asian linjaa Italian jälkeen, siellä kai vissiin se kokous on. Viimeksi muokannut HannuNurminen : 16.05.2013 07:06 Perustelu: Sääntö muutoksia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nordic trial 2013 | Byrocrat | Tapahtumat | 117 | 13.06.2013 22:29 |
RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät | zazukizazazyy | Tapahtumat | 0 | 30.01.2009 16:44 |
M: Offroad Trial kausi -95 | zazukizazazyy | O/M/V Muut | 38 | 03.04.2008 18:15 |
Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa | Linkit | 0 | 07.07.2007 09:57 | |
Trial-kausi 2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 22.01.2003 09:33 |