Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.05.2013, 14:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnilaukkanen Näytä viesti
Salaista tietoa? Mistä otit puhtia hydrauliikalle. Hakemalla vanhoista ketjuista ei natsannut.

Kyllä Onnia nyt ahistaa.
Minkäslaista lypsykonetta meinasit tuolla käyttää?

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2013, 17:47
Onnilaukkanen:n Avatar
Onnilaukkanen Onnilaukkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Kainuu
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Minkäslaista lypsykonetta meinasit tuolla käyttää?
En vielä tiedä. Lehmät laitettiin "korkealaitaseen" jo kolkyt vuotta sitten, ettei lypsykonetta ainakaan.
Jotain "pelle peloton" hommia.
Ensimmäinen omistamani auto, joka on pistänyt mielikuvituksen liikkeelle.
Hankittu kylläkin siirtämään metsätöissä tarvittavat kamppeet palstalle ja takaisin.
Ettei aina tarvii rontata sahapoksia varaston ja ykkösauton väliä.
__________________
Onni on oma Hilux?

Viimeksi muokannut Onnilaukkanen : 05.05.2013 17:51
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2013, 18:02
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

kuinkas paljon on muilla puhtia ln65 ohjain tehostimessa.
omassa ei jaksa kääntää rattaita yhdellä kädellä irtosoralla kovillakaan kierroksilla renkulat 33 x12,5

entisessä autossa rocky rattaat kyllä pyöri samalla pihalla yhdellä kädellä melekin tyhjäkäynnillä.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.05.2013, 18:16
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 Näytä viesti
kuinkas paljon on muilla puhtia ln65 ohjain tehostimessa.
omassa ei jaksa kääntää rattaita yhdellä kädellä irtosoralla kovillakaan kierroksilla renkulat 33 x12,5

entisessä autossa rocky rattaat kyllä pyöri samalla pihalla yhdellä kädellä melekin tyhjäkäynnillä.
15/38,5 pökkyrät alla melkeen tyhjäkäynnillä paikallaan. Mut ei oo orkkis tehostinpaketti vaan retkukeulahilun tehostin vermeet.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2013, 00:21
ranson ranson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Peilaillaanpas nyt hieman tyhmään ideaan ei niin tyhmiä vastauksia ja kommentteja.

Mulla on tollanen risukeulainen 1993 Hilu. Siinä pyörii alla tällä hetkellä 31.5 mutiaiset, jotka mahtuvat ihan hyvin siellä pyörimään. Takan tuossa on lisälehdet jousissa, ja pieni epäilys että edessä vääntösauvoja on hieman kiristetty. Takana lisälehdet, sillä aiemmalla omistajalla ollut tarvetta kuljetella hieman kuormaakin lavalla. Itsellä taas kuljetettavien tavaroiden paino on pientä, josta syystä ois ajatus riipasta ne lisälehdet takaa pois, jotta sais edes hieman pehmeämmäksi sen perän. Ja kun eteenkin pitäisi vaihtaa iskarit...niin sitten se ajatusleikki lähtikin karkuun.

En nyt ole täysin varma, mutta pelko on vähäsen että josko tuo seisoisi hieman normaalia ryhdikkäämmin nimenomaan jousien osalta. Koria ei ole korotettu, mutta mitä muihin vastaavan oloisiin vertaillut, niin jokseenkin korkeammalta tuo oma vaikuttaa jossain määrin. Joten pähkäilin oisko tuo siten muutetuista jousista aiheutuvaa...mene ja tiedä.

No kun perää pitäisi pehmentää ja vähintään eteen vaihtaa iskaria, niin pelkäsin että kun takaa nappaa ylimääräiset pois, niin jääkö tuo sitten keulivaiseksi asennoltaan. Josta sitten heräs hullunmoinen ajatus, että mitäpä jos nakkaisi siihen eteen coiloverit tuon vääntösauva ratkaisun tilalle.
Onko täällä ketään tuollaista muutosta tehnyt, ja ihan siis kilvillä ajoon?

Mitä tuossa hieman tutkailin asiaa, niin tuon pitäis onnistua vähimmillään kun vaihtaa ylätukivarret edestä, jolloin normi iskarin tilalle mahtuisi jousella varustettu iskari, ja vääntösauvat joutais mäkeen. Ylätukivarsien vaihto pitäisi ainakin periaatteessa olla lainkin mukaan mahdollista, kunhan sopivat todistuslaput saa valmistajalta.

Se miksi tällaista edes mietiskelen, on koska tuo on mulla 95% maantieajossa, ja epäsäännöllisen säännöllisesti maastossa hyötykäytössä. Pohdin josko tuolla coilover toteutuksella saisi parempaa ajotuntumaa ja mukavuutta katuajoon?!?

Tyrmäyksiä, kannustuksia, kommentteja...?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2013, 15:31
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ei maksa vaivaa kun nuokin vääntösauvat ovat ihan riittävän herkät, löysää vaan säätöä tarvittaessa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2013, 19:41
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.609
Question

Mitkähän perävälitykset mahtaa olla -97 vuosimallisessa Hiluxissa eli viimeinen 110 mallia ja vapaasti hengittävällä koneella?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.05.2013, 22:57
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

HJ60/61 Avolavaks


Ei oo ihan Hilux mitä asia koskee mut melkeen, eli HJ60/61:n muutos avolavaks.
En viittiny tälle uutta topikkia laittaa ja laitoin sitsättiinki "kysy mitä vaan" aiheeseen mut vastauksitta.

Elikkäs, saako HJ60/61:stä rakennettua avolavan sillai et sais vielä rekisteriin? Näitähän on tehtykki mutta liekkö vaatimukset kiristyneet tähän päivään asti yhtään siltä osin??
Selviääkö pelkällä muutoskatsastuksella ja lavan on vissiin oltava se 185cm pitkä jos meinaa pakuks?

Ja olisko jollain laittaa -90 luvun Hilun lavakaukalosta mittoja (leveys varsinkin sisä puolelta) sekä laitojen korkeus.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2013, 02:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mareva90 Näytä viesti
Ei oo ihan Hilux mitä asia koskee mut melkeen, eli HJ60/61:n muutos avolavaks.
En viittiny tälle uutta topikkia laittaa ja laitoin sitsättiinki "kysy mitä vaan" aiheeseen mut vastauksitta.

Elikkäs, saako HJ60/61:stä rakennettua avolavan sillai et sais vielä rekisteriin? Näitähän on tehtykki mutta liekkö vaatimukset kiristyneet tähän päivään asti yhtään siltä osin??
Selviääkö pelkällä muutoskatsastuksella ja lavan on vissiin oltava se 185cm pitkä jos meinaa pakuks?
Onnistunee mutta taisi vaatia kaaren ja Trafin luvan. Ja oliko että lyhempikin lava riittäisi?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.05.2013, 19:58
ratigan90 ratigan90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.13
Sijainti: Suomi, Vahto
Viestit: 107
Perusasetus

ln 46 korotukset


elikkäs tuommonen -82 hilu niin kuinka paljon voi korottaa jousitusta sekä koria, että kelpaa muutostaa konttorilla? tarkoitus pitää mahd. yksinkertaisena muuten tuo raktori eli lehtijousissa pysytään kumminkin.

rekisteröity pakuksi nytten niin saako lisää korotella, jos rekisteröisi ööp maastopakuksi ? ja miten vaikea on saada siihen luokkaan?

verukkeiksi saisin kyllä metsäkoneen ja kaivinkoneen tankkaus / huolto juttuja

ja juuri vasta tänne rekisteröityny niin tiiä menikö tämä viesti oikeeseen paikkaan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.05.2013, 02:44
Doors Doors ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.06.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 9
Perusasetus

LN110 Laturi?


Elikkä

LN110 -95 , orkkis laturi pumpulla kiinni tällä hetkellä ja tässä on kai se erillinen jänitteen säädin en oo juuri katellu.

Noh ongelma, kun autossa on hiekotin, lana, "elektroniikkaa (Kameroita,näyttöjä,hälyttimiä,valovahvistimia jne.)", ja pitäisi tuo vinssi laittaa taakse syömään virtaa. (Menee melko viimmesillä tuo laturi muutenkin)

niin VOIKO/KANNATTAAKO asentaa toinen joku normi laturi kylkeen pyörimään, vai homma tuohon järjestelmään joku isompi sopiva ja mistä sellaisen löytäisi?

Latureita ja auton raatoja pyörii kuitenkin lähistöllä kunhan jaksaa kaivella.

ja miten on tuon jännitteen säätimen kanssa jos toinen laturi rinnalla?? tai isompi??

Kaikki neuvot otetaan vastaan, jos jollain kokemusta näiden virittelystä.

Kiitos :-)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.05.2013, 19:36
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Kolinaa alustasta


Nyt on taas Hilma alkanut ääntämään. Sammuttaessa kolisee, liekö nuo koneen kiinnikkeet hiukka plötsähtäneet. Mutta ei toi mitään. Nyt kuuluu peruutettaessakin kolinaa jostain edestä alustasta. Hitsi kun olisi kamera, jolla kuvata. Kolina kuuluu ihan napalukot auki ollessa ja keppi 2wd:ssä. Mikä ihme tuo voisi olla. Ääni on niinkuin jossain kattilassa kolisisi puukapula...

Eni aideas, wot is thö proplem ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.05.2013, 20:46
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Pakoputki? menee vaihdelaatikon kannatinpalkin vierestä aika ahtaasti.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.05.2013, 21:57
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nyt on taas Hilma alkanut ääntämään. Sammuttaessa kolisee, liekö nuo koneen kiinnikkeet hiukka plötsähtäneet. Mutta ei toi mitään. Nyt kuuluu peruutettaessakin kolinaa jostain edestä alustasta. Hitsi kun olisi kamera, jolla kuvata. Kolina kuuluu ihan napalukot auki ollessa ja keppi 2wd:ssä. Mikä ihme tuo voisi olla. Ääni on niinkuin jossain kattilassa kolisisi puukapula...

Eni aideas, wot is thö proplem ?
Jäähdyttäjän siivet ottaa tuulitunneliin???
Etkös sä vaihtanu ne koneen kiinnikkeet?jos muistan oikein...
Pystykö moottori jäämään toiseen laitaan tms...?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 12:46 (GMT +2).