Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2013, 19:58
pepe89 pepe89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.12.11
Sijainti: ylivieska,suomi
Viestit: 7
Perusasetus

Joo kävin tarkastaan ton akselin ja mulla on toi puolikevennetty akseli! Onko siinä kitka lukkoa? jos on niin ei se ainakaan toimi Mitä eroa käytännössä on puolikevennetyllä ja täyskevennetyllä akselilla on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2013, 21:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Jos puolikevennetyssä eli semifloaterissa katkeaa vetari niin pyörä karkaa ja fullfloaterissa loppuu vaan meno.

Eli puolikevennetyssä vetari kantaa kuormaa ja täyskevennetyssä se välittää vaan voimaa ja napa on kokonaisuudessaan laakeroitu akseliin.

Ja kitkaa tuossa ei ole.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2013, 21:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos tuossa puolikevennetyssä vetoakselissa hajoaa pyöränlaakeri, niin myös vetoakseli tuhoutuu (yleensä) samassa.

Ja tuo puolikevennetty on aina alunperin ilman lukkoa, hj-60 kitkan sinne saa laitettua, vaatii sorvia ja prässiä ja ennen kaikkea näppäryyttä.
Jos budjetti antaa periksi, niin nuo bj-75 kytkettävillä, mekaanisilla lukoilla olevat akselit olisi minun valinta; omassa bj:ssä on SOA, ja hj-61:n akselit, etuakselin kiinnitys vaikea, jos lehtijouset alkuperäisillä paikoilla (jos laittasin uudelleen, niin lehdet vaan leveämmälle)

samoin ohjausnivelet ei mene heittämällä....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2013, 19:54
pepe89 pepe89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.12.11
Sijainti: ylivieska,suomi
Viestit: 7
Perusasetus

No tekeekö noilla palalukoilla mitään? Kohtuu edullisia ainaski... Kokemuksia kenelläkään?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2013, 08:34
jep:n Avatar
jep jep ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: orimattila
Viestit: 206
Perusasetus

Asiaa sivutakseni... Käykös bj:n puolikevennetyn akselin arb hj:n täyskevennettyyn akseliin?
__________________
jeppiskamaa, pukinkonttiin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan tasauspyörästön lukko 4runner 3.0 td O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.05.2013 16:34
tasauspyörästön lukko sikakoppa Tekniikka & Jutustelu 20 24.05.2009 12:36
O: Bj 42 lukko vetarit + yksi lukko Big-Willys O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.12.2006 07:16
O: bj:hin takapään tasauspyörästön lukko HannuN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.04.2006 23:08
Tasauspyörästön lukko sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 2 18.07.2005 13:50


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).