Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2005, 19:56
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Maahantuoja:Nissan KC ei ole maastoauto,*Ratkaisu*


No niin...varmaan suurin osa teistä onkin aina ajatellut että King Cap ei ole mikään maastoauto. Nyt sen kertoo maahantuojakin virallisessa vastineessaan minun "reklamaatioon". Eli "reklamaation" aihe oli se, että jossain ristiriipunnan omaisessa tilanteessa on KC:n runko elänyt niin paljon että lavan etureunassa oleva suojakaari on painanut ohjaamon takaseinään lommot molemmin puolin. Tein tästä "reklamaation" maahantuojalle kirjallisesti pari viikkoa sitten kun aina huollossa eivät ole ottaneet kantaa asiaan (auto oli vian havaitessani vuoden vanha ja 40.000km ajettu) ja tässä maahantuojan vastaus:

"Nissanin takuu-ja huoltokirjassa kohta "ostajan vastuulla olevasta seikasta johtuva huonontuminen" rajaa valmistajan vastuuta, jos autoa käytetään epänormaalisti tai sitä ylikuormitetaan. Jos vaurio on tapahtunut ojan ylityksessä (sen lisäksi lavan etuosassa on ollut kuormaa), se tulkitaan epänormaalina käyttönä. Runko on tarkoitettu elämään epätasaisella alustalla. Jos lavan ja hytin välinen rako on valmistajan ohjearvojen mukainen, tuotteessa ei voida katsoa olevan virhettä, vaan painauma on johtunut käyttäjän vastuulla tapahtuneesta epänormaalista käytöstä"

Elikkä maahantuoja on jostain osannut päätellä lommojen synnyn syyn. Aika hyvin, kun en itsekkään tiedä milloin ja missä ne ovat syntyneet. Toki tuollainen ojan ylitys tyyppinen tilanne varmaan aika todennäköinen tapahtuma tähän. Lisäksi taatusti minun "maastoajossa" ei ole yhtään ylimääräistä kuormaa kyydissä. Sitäpaitsi jos jotain raskasta olisi kyydissä niin sehän pitää nimenomaan sitoa etureunaa vasten, eikö? Tuo vastuunrajoituslause on varsin kätevä siellä huoltokirjassa, siihen voi vedota aika joustavasti ja tulkita kaiken: "epänormaalia käyttöä sekä ylikuormittamista".

Ilmeisesti siis King Cappia ei saa viedä kestopäällysteeltä pois ollekaan...Olisin kyllä luullut että se jotain kestää, kun sentään myydään ja markkinoindaan maastopakettiautona "kovaan käyttöön". Olisko vinkkejä miten edetä asiassa? Tekis mieli tutkia tämä juttu loppuun asti...

PS. tosioffaajan näkökulmasta notkea runko on positiivinen asia...mutta pienellä suunnittelulla (enemmän rakoa) tätäkään ongelmaa ei olis...

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --

Edited by - petr on 05/11/2007 11:48:00

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Range & maahantuoja Masu Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2006 18:01
se käyntihäiriö TD5 ja ongelman ratkaisu! lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 1 03.09.2004 04:35
taas muuttuu maahantuoja... D1 Tekniikka & Jutustelu 9 24.06.2004 21:56
GM:n maahantuoja vaihtui.. ZR1 Yleiset 1 02.10.2003 09:38
Koulukiusaamisongelman ratkaisu! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:04


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).