Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 23.03.2013, 17:50
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Mikäli toi ei ole puhki kanavaan (näkemäni mukaan) niin rapsuttelee tosta varovasti irtonaisen ja palaneen irti ja tekee takaseinään muotin joka on irti takaseinästä (että pääsee täyttämään sen valettavan tilan)
Ennen valua kannattaa kastella se valettava alue todella hyvin , muuten se kuiva tiili imasee kaikki sideaineet siitä valumassasta ja se paikkaus jää helposti irti.
Itse olen kastellut noi paikkattavat kohdat sillen että olen siivilöinyt tiheällä siivilällä pienestä määrästä valumassaa karkeammat tuotteet pois ja sen jauhon olen sekoittanut veteen.
Sillä harmaalla liemellä olen kastellut sitä korjattavaa kohtaa useasti.

Idea tällä systeemillä on se että veden mukana siihen vanhaan tulitileen menee myös sideaineita jotka kovettavat sitä tiiltä sekä huokoset täyttyvät paremmin.

Juuri ennen valua kannattaa kastella ja valu heti perään.

Muotti kannattaa pinnoittaa valupuolelta muovilla(jotain hieman paksumpaa kun leipäpussi) sillä kun se valun pinta tulee sileäksi niin se ei ala heti rapautumaan lämmön vaikutuksesta.

Nämä konstit on opittuja konsteja ajan saatossa kun noiden tulisijojen kanssa on tullut turattua.
Kiitos. Tuo massalla paikkaus kuulostaa järkevältä. Tuosta kuvan vaaleasta kohdasta ei ole kanava näkyvissä vaan siinä on kiveä.

Laittelen siis sellaisen muotin, jossa on sileä pinta valua vastaan. Putsaan tiilet, kastelen valukohdan ja valan kerroksen massaa tuohon päälle.

Pari kysymystä jäi vielä: kauanko kestää kovettua ennenkuin voi taas lämmitellä takkaa ja voiko tuon kohdan, josta puuttuu tiiltä parin sentin paksuudelta, valaa yhdellä kerroksella ?

Luokat
takan korjaus, tulitiili

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaus Vilz Tekniikka & Jutustelu 15 15.11.2015 15:55
Ostetaan Kaminan/takan peltipiippua toto O/M/V Muut 7 21.02.2013 10:47
ohjaussimpukan korjaus? tommitt Tekniikka & Jutustelu 2 15.12.2011 10:52
Takalasinlämmitimen korjaus ? joker Tekniikka & Jutustelu 11 05.03.2007 10:27
TH700:n korjaus Runner Vuosimallit 1984-1996 3 21.05.2003 09:29

Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).