Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Euro- ja AKK:nkin säännöissä aika selkeesti sanotaan, että penkkien tulee olla pääkaaren etupuolella!! Kuvasta päätellen selkänojan yläreuna jää pääkaaren taakse ja kuskin pääkin olis sopivasti pääkaaren ja selkänojan välissä
|
Juu, tuo kysymysmerkki olikin enemmän tarkoitettu että ei se taida käydä
Tuosta taas tuli mieleen sääntötulkinta, eli kun pääkaaren tulee olla etupenkkien linjan takapuolella, niin jos pääkaaren alareunassa on mutka eteenpäin niin että se seuraa penkin selkänojan linjaa ja penkki taaimmaisessa asennossaan ei miltään kohdin mene kaaren tasalla/ taaemmas, ja muut tuennat hoidettu asianmukaisesti, niin nonko kaari silloin laillinen? Koska alareunahan on tällaisessa tilanteessa edempänä kuin penkin yläosa (ja pää). Nyt ei myöskään suoraan muistu mieleen, että montako mutkaa pääkaaressa saikaan olla, vai oliko määrä AKK- säännöissä ylipäätään rajattu? Joku muistikuva on että kovin montaa mutkaa ei saa olla..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu
Jos kaaren tekee ovien väliin niin ei sijaitse penkkien takana. meneekö pääkaaresta takapenkkien takana oleva "pääkaari"?
|
Tästähän on ollut aiemminkin puhetta, ja siinä jokseenkin päädyttiin tulokseen että säännöistä ei suoraan löytynyt mainintaa kuinka lähellä etupenkkejä pääkaaren tulee olla. Eli periaatteessa taaempanakin oleva kaari kelpaisi kunhan muu tuenta on asianmukaisesti tehty. Toki kuskin ja apparin turvallisuutta ajatellen pääkaari olisi hyvä olla riittävän lähellä penkkejä, ei pahassa kaadossa kauheasti auta jos pääkaari on esim. takapenkin takana..