Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja allu-85
Itsellä oli peltoauto hiluxi, joka jäi pihalle seisomaan. Ei enää ajot kiinnostaneet, kun oli kortti-ikä ja autokoulu jo käynnissä. Olin tankannut löpöä. Tullimiehet tulivat kyselemään adiasta ja ottivat näytteen. Pitivät "kuulustelun" mulle ja isälle. Asiasta tehtiin vastine ja valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Päätös oli yksiselitteinen 15210€ maksettavaa. Ei auttanut selittelyt auton toimimattomuudesta tai, että on vain peltoauto. Eli ei edes tankissa saa säilyttää löpöä, ellei maksa veroa etukäteen. Vanhempien talo on keskustan laitamilla, mutta niin vain tullimiehet löysivät sinne. No ei ne verot ainakaan vielä ole menneet maksuun, tapahtumasta kohta kymmenen vuotta. Ja kävi vielä poliisit ja katsastusmieskin tutkimassa autoa, kun ei ne tulllin äijät osanneet katsoa runkonumeroa. Se löpö muuten näkyy jonkin aikaa, eli periaatteessa on riski vain tyhjentää tankki ja vaihtaa suodatin, onhan pumpussa ja putkistossakin sitä löpöä. Itse tyhjentäisin tankin ja ottaisin hinausauton apuun.
|
En tiedä mahtoiko olla poliiseilla myös testaaminen mielessä kun itsekkin noin 10 vuotta sitten hain peltoautoon yleensä paikallisesta huoltamolta löpöä ja yhtenä iltana huomasin ikkunasta että poliisit vilkuilivat autoa tieltä taskulampulla, noh onneksi eivät sitten ikinä tulleet testaamaan