Tässä meikäläisen projekti - legendaarista 1982 vuosimallia, tarkoitus rakentaa enemmänkin yleiseen matkusteluun ja Expedition-käyttöön kuin pelkkiin Offi-hommiin. Sain auton "ilmaiseksi", eli rakennan edelliselle omistajalle Expedition-kuorkkia (Magirus-Deutz) ja metallihommia meni vaihdossa.
Edellinen omistaja on sijoittanut 18k Eur moottoriin
Eli se on peruskorjattu kahdesti! Ensimmäisen kerran kone kesti 3500km kunnes yksi sylinteri paukahti kiinni, syy oli kuulemma turbon liian pienet "putket" (mene ja tiedä), joten uusi koneremontti suoritettiin toiseen 9k Eur hintaan... Nyt autolla ajettu 5000km ilman ongelmia. Kone on tehokkain variaatio 300TDT dieselistä (617A - 125hp) eli periaatteessa paras kone jota tälläiseen saa. Turbo on amerikan mallin S-luokan mersusta. Syyläriksi on vaihdettu alkuperäisen tilalle isompi malli jostain trukista. Edellinen omistaja kävi tällä kerran Saharassa ja sitä hiekkaa puhdistellaan vieläkin...
Ei varmaan ole yllätys että suurin työ autossa on ruosteen kanssa, auto pitäisi saada nyt todella pian valmiiksi jotta pääsemme Joulupyhiksi Suomeen! Tätä rakennellaan minimi-budjettilla, eli kaikki DIY-periaatteella... Rahaa ei ole vielä mennyt oikein mitään, tarkoitus on kuitenkin pitää tätä arkiautonakin ja rekisteröidä auto Englantiin. Auton saisi kyllä täällä Saksassakin museorekisteriin koska Camper-modifikaatio on alkuperäisasennus.
Tässä pari aloituskuvaa, päivittelen tänään lisää kuvia jatkosta...