Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Nuo kaivuthan on melko pikku juttu siihen nähden mitä tuo teikäläisen torppa tulee loppujenlopuksi maksamaan...
|
No tuota... yksi maaurakkatarjous on mulla postissa ja ei ollut ihan "pikku juttu"
Jos olisi niin en tsättäisi täällä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Kaivuri ny voi ollakkin tuntihinnalla ja autoille on varmaan joku hinnasto minkä mukaan tuo 7 kilsaa määräytyy.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Autot harvemmin tekee tuntikeikkaa jos ei pakosta joudu odottelemaan ja työmaan koko vaikuttaa aina.
|
Onko kukaan tehnyt tai teettänyt esimerkiksi xxx €/nuppikuorma sisältäen kaivun, lastauksen, odottelut, ajot jne.. Jos se pitäisi parmmin kauhan liikkeellä olettaen että kaivut ja ajot on kuitekin yhden firman käsissä?
Jos tuosta ei minkäänsortin "järkevää" urakkaa saa niin, mietitääs parametreja...
- missä nurkilla autojen kilometripohjainen laskutus pitäisi olla? 4-akselisen tuntihinta tarjous on yhdeltä firmalta ja se olisi 75€/h+alv.
- ~20ton kaivinkoneen tuntihinta on 65€/h+alv. Kauas tuommosta multa/savi/siltti maata taputtelee tuohon yhteen nuppikuormaan? Onko 1 kaivuri - 4 autoa oikea suhde?
- Missä ajassa raapasee 30 metriä pitkän ~2m syvän, uran kunnallistekniikalle? (samaa savi/silttimaata)
- Tontille ei varmaan pääse kun nupilla joten kannattaako tuon ~7km matkan takia alkaa alkaa poistomaita kasetoimaan ja ajaa kärryn kanssa? Tyhjänä kasetti liikkuu ainakin melko rivakan näköisesti (
http://www.youtube.com/watch?v=4-MG-yZDTNo) Miten käytännössä?
-Jari-