tää kyssäri ei varmaankaan kuulosta ihan fixulta mutta pakko kysyä kuitenkin. Mä ajan jos ajan leimatulla vehkeellä, piste. Mutta jos aion ajaa niin ajan renkailla jotka ei löydy otteesta. Koko on kuitenkin sellainen joka ei vaadi muutoskatsastusta niin saanko ajaa leimapelillä niillä renkailla?
Mulla suskassa siis 205r16 rengas koko ja kun orkkisrengas on se 195r15 niin sehän on selkeesti laillinen koko kun 30mm ja yhden tuuman saa muuttaa rengan kokoa ilman muutoskatsastustakin.
Mitä noihin rengas kokojen muutoksiiin tulee niin älkäänyt ihmeessä lähtekö sille tielle, se on niin nähty! Raja on aina jossain, jo noiden mainituiden lisäksi orkkiksen ehkä yleisin rengaskin taitaa olla niin että se tarvii burnata/höylätä/sahata jotta menee tulkista läpi. Kyllähän noita aina on.
Mun mielestä koko punakilpisyys kaikkii luokkiin on ihan perseestä. Kellään kisakatsastuksessa kun ei kuitenkaan ole aikaa, munaa eikä edes rahkeita alkaa tarkastamaan niitä autoja oikeesti riittävällä tavalla. Protohin viellä ymmärrän et sallittais punakilvet mut en just esim. orkkis/stanu millään!
just my five cent again.
-sami-