Ei ole nyt maasturi alla, mutta on kuitenkin webastolla varustettu ja niitähän on myös maastureissa. Eli tuollainen tooooodella ihana patonki tuli hankittua. Citroen C5 hienolla PSA dieselillä. Nuohan on melkein ilmaisia.
Mutta siinä on webasto mikä on jonkun automatiikan mukaan ohjattu. Sen on jo huomannut että hienosti se toimii ja käynnistyy automatiikalla. Joku merkkivalo olisi kiva mikä kertoo milloin se on päällä. Tietäisi vaan että pitää autoa hetken päällä. Joku osaa varmaan kertoa voiko tuollaista tehdä ja mihin piuhaan se pitää kytkeä. Suurin ongelma on kuitenkin se ettei tuossa ole kelloa. Tolppapaikkaa ei myöskään ole niin kello olisi tosi hyvä varuste. Orginaali laitteisto kustantaa sen 600€. Tulee pumppua sun muuta mukavaa. Mitään järkeä ostaa tuollaista kun se on puolet auton arvosta (kuten sanoin niin nuo on halpoja autoja). Mut kait tuon jollain voi tehdä edukkaamminkin? Sellainenkin riittäisi että jos saisi ohjaamoon jonkun napin tehtyä millä tuo webasto käynnistyisi ilman että auto on käynnissä ja se pakottaisi auton käydessä tuon webaston päälle. Aamuisin kuitenkin käy hurtan kanssa lenkillä niin samalla voisi nappia käydä painamassa mikä käynnistää webaston. Tosin siellä pitää kait se pumppu olla mikä pyörittää nestettä. Oletan että sinne käy mikä tahansa sähköpumppu mikä vaan laittaa nesteet pyörimään. Samaan aikaan olisi tietysti hyvä jos tuo automatiikka toimisi myös. En tiedä onko se mahdollista edes. Kait palstalla joku webasto xpertti löytyy mikä noihin osaa vastailla?
Sitten toinen kysymys webastoon liittyen. Tuo orginaali pakoputki tulee suoraan kuskin puoleisen eturenkaan eteen. Siis webaston pakoputki. Kivat käryt tulee aina välillä. Ensimmäisellä käynnistys kerralla luulin että koko kone laukesi kun savu oli sitä luokkaa. Vuoden tuo laite on seissyt, joten tais olla ensimmäinen kerta vuoteen kun laite käynnistyi. Tietääkö kukaan onko ongelma jos sitä pakoputkea jatkaa niin että se menee auton taakse? Sen huomasin myös ettei sieltä tule kovin kuumaa pakokaasua. Joten mietin voisko tuon tehdä muoviputkella? Se on edukasta ja helppo taivutella. Itsellä kun ei ole mitään putken taivutuslaitetta. Ei nuo metalliputket varmaan kauheen kalliita tuossa koko luokassa ole, mutta sitten ne mutkat pitäisi viritellä.. Ehkä alku voisi olla metallia ja siitä kuskin ovesta lähtien muovia taakse asti? Ei kyllä ymmärrä miksi nuo putket on noissa webastoissa tehty noin typeriin paikkoihin. Yariksessa se oli suoraan moottorin alle, mistä sitten savut nousi konehuoneeseen, mistä ne nousi sitten suoraan auton sisäilmanottoon. Ihanat käryt auton sisällä.. Siinä on taas äly ja väläys käynyt toitsun suunnittelijoilla. Patongin purijat on sentään laittanut sen eturenkaan eteen niin ne ei ihan samanlailla tule sisälle.