Rankusta pitäisi siis saada virallisesti maasturi. Muutos olisi tarvis tehdä veroteknisistä syistä. Onko jollain moisesta kokemuksia? Autohan on Saksasta uitettu -90 Efi Rankku, täysin vakio ja alkuperäinen.
Katsastusasemalla sanoivat, että maahantuojalta pitää saada todistus, että auto vastaa vuoden -90 maasturivaatimuksia. Maahantuoja ei oikein tiennyt, että minkähänlainen lappu pitäisi tilata, varsinkin kun maahantuoja on vaihtunut ilmeisesti moneen otteeseen vuoden -90 jälkeen. Jonkun lapun lupasivat toimittaa, mutta maksaa reilu 200 euroa. Eikä siis ollut oikein selkeää kuvaa siitä, mitä sieltä tulee jos tulee. Väärästä lapusta ei oikein viitsisi tuota summaa maksaa, sillähän ostaa jo bensaa melkein tuhannelle kilometrille...
Selviäisikö tästä yksinkertaisesti konttorille menemällä, jospa herrat siellä itse voisivat todeta vehkeen maasturiksi?
Kaikki liittyy siis tuonnin yhteydessä maksettuun autoveroon, jota Tulli vihjasi alentavansa hakemuksesta, jos auto on rekisteröity luokkaan M1G.
Kiitoksia tiedoista taas!
Elmor