Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen
Autossasi (pitäisi olla) on SD kone jossa on öljynjäähdytin nestekierrolla ö-suotimen vieressä. Siihen tulee jäähdytin-neste kumiletkulla ja lähtee kumiletkulla, niitä kumiletkuja on yhteensä 3 kappaletta ja ne on oikeastaan kaikki todella vittumaisia vaihtaa. Siksi ne jääkin kaikilta katsomatta ö-vaihdon ja suodattimen irroituksen yhteydessä ja nyt yksi niistä on pettänyt laskien vedet ulos.
Jos lämpömittari on noussut liki "tappiin" ja nestettä on vuotanut samalla ulos voin oikeastaan taata että kansipahvi on posahtanut joko 2-3 väliltä tai 4 pytyn takanurkasta edestä laskien.  Oikein paskalla tuurilla sitten halakes kansikin..
|
Tänään töiden jälkeen kerkesin auton kimppuun hyökätä, sieltä öljynsuodattimen takaa oli sellainen n.7cm mittainen letku päässyt todella huonoon kuntoon. Kumi oli aivan kuin purukumia, sekä muutenkin aivan kaput. Itse sen rikkinäisen letkun pätkän pois saanti oli jo suoritus, mutta se vasta suoritus on että saa sen uuden letkun paikoilleen. Onko hyviä vinkkejä?
Termostaatinkin rassasin irti kun nyt on muutenkin remppaa, no kokeilin termarin toimintaa ja eihän sekään pelanut kun ei auennut vielä 95 asteessa...
Pitääkö termostaatissa olla tiiviste tässämallissa, tuo oli vain hienosti silikonilla tai jollain tiivistetty... Melkoinen pelle peloton on autoa laittanut aiemmin.
Toivottavasti ei ole kansipahvi palanut ja kansi piloilla.