Siirrytäänpä suosiolla tänne vänkäämään napalukkojen ylivoimaisuudesta, kun anonyymejä (aiheellisesti) harmittaa kauppapaikan käyttö kyseiseen toimintaan.
Löysinpä sen tehohävikkijutun, löytyy täältä:
http://www.airpowersystems.com.au/sa...air_force4.htm
"As mentioned earlier, we set the Patrols up for testing in 2WD, although as an academic exercise we conducted a single test in 4WD using the front rollers to see how much power loss would result in driving through an extra axle.*We found that hooking up 4WD resulted in a 23 percent power loss over 2WD output with the same vehicle."
Muutenkin ihan mielenkiintoista luettavaa tuo artikkeli, alkaa tältä sivulta:
http://www.airpowersystems.com.au/sa...air_force1.htm
Siinä testataan samanlaisia Patrolleja (3 kpl), joihin on 4.2D-koneeseen asennettu turbo, remmiahdin ja turbo+cooleri (yksi kuhunkin), ja käyttäytymistä arvioitu erilaisin käytännön kokein. Sivulta 5 löytyy hyviä taulukoita joissa on verrattu eri koneiden tehoja, imuilman lämpötiloja, seossuhteita ynnä muuta. Aika ylivoimainen oli tuo missä oli jäähdytin. Mekaanisesti ahdettu huussi ylikuumeni jatkuvasti. Ihmekö tuo, noilla imusarjan lämpötiloilla.