Onkos se niin, että yleensä parillisen sylinteriluvun omaavassa nelitahtimoottorissa ei kampikammioon muodostu missään vaiheessa mäntien liikkeestä johtuvaa alipainetta? Yksimukinenhan vatkaa ilmaa edestakaisin huohottimen kautta männän liikkeen mukaan, mutta jonkun tavallisen 4- tai 6-syl. rivikoneen kampiakseli on kai suunniteltu niin, että kampikammion puolen tilavuus pysyy ilmeisesti aina samana, vai miten on? Entäpä 5-mukinen?
Kyllä - huohotin pitäisi siirtää imupuolelta suodattimen ja ahtimen välistä ulkoilmaan. Tarvitseeko neloskoneen kanssa varautua estämään pölyn/veden pääsyä letkuun? Pullo letkun päähän voisi olla paikallaan, mutta tilaa on hyvin niukalti, eli kätevintä olisi vetää letku jostakin raosta suoraan alas. Kone ei juuri puhalla ainakaan kylmänä, mutta ilmeisesti reippaamilla kierroksilla käydessä huohottimen kautta pääsee öljysumua imupuolelle ja ilmaletkut on huohottimen liitoksesta alkaen sisältä öljyiset. Jokin lämpöeriste kannattaa varmaan laittaa letkun pintaan, ettei vesihöyryt jäädy talvella.
Ideoita, ajatuksia?