No, selvästi huomaa että et ole palalukolla ajanut pidempiä matkoja

Normaalissa katuajossa takaperän automaattilukosta ei ole mitään haittaa, ja nuo kunnolliset kyllä avaa käännöksissä lukkoa sillä tavalla että että ei mikään rengas kihnuta vastaan tai aiheuta puskemista millään tavalla. Pieni naksutus saattaa käännöksissä kuulua, lukkomallista riippuen. Jopa kevyellä kaasulla ajaessa jyrkissäkin käännöksissä lukko on auki, myös liukkaalla. Reilummin kaasua, tai kun pitoa tarttee (rengas luistaa tai on ilmassa tjsp.) niin menee heti lukkoon ja pitoa on.
Oikeastaan ainoa huono puoli takaperän automaattilukossa on kun ajaa kallistuksissa; perse haluaa liukua alamäkeen, mitä ei avoimella perällä yhtä helposti kävisi.
Etuakselilla automaattilukko onkin jo vähän kiperämpi kysymys, riippuen myös auton vetotavoista. Takavedolla maantieajossa etuakselin lukkoa ei edes huomaa, ei tartte olla mitään avattavia napalukkoja. Nelivedolla se tietysti kytkeytyy ja aiheuttaa puskemista, varsinkin liukkaalla. Siksi itse ainakin suosittelen etuakselille aina kytkettävää lukkoa.
Torsenit toimii jollain lailla myös ristiriipunnassa tai kun rengas/ pari rengasta on ilmassa, mutta vaatii jarrupedaalin käyttöä että saa huijattua pitoa pitämättömille pyörille. Ei tietysti 100% lukkoa korvaa, mutta on paljon parempi kuin kitka tai varsinkin avoin. Torsenin pitäisi olla kohtuu huomaamaton myös etuakselilla, tosin tästä ei ole itsellä kokemusta. Piti testata nykyisessä katu- Jeepissä, mutta jäi sitten väliin..
..ja mielipiteitähän nämäkin, mutta niistä on niin mukava kiistellä