Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #17  
Vanha 15.04.2012, 08:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No, selvästi huomaa että et ole palalukolla ajanut pidempiä matkoja Normaalissa katuajossa takaperän automaattilukosta ei ole mitään haittaa, ja nuo kunnolliset kyllä avaa käännöksissä lukkoa sillä tavalla että että ei mikään rengas kihnuta vastaan tai aiheuta puskemista millään tavalla. Pieni naksutus saattaa käännöksissä kuulua, lukkomallista riippuen. Jopa kevyellä kaasulla ajaessa jyrkissäkin käännöksissä lukko on auki, myös liukkaalla. Reilummin kaasua, tai kun pitoa tarttee (rengas luistaa tai on ilmassa tjsp.) niin menee heti lukkoon ja pitoa on.

Oikeastaan ainoa huono puoli takaperän automaattilukossa on kun ajaa kallistuksissa; perse haluaa liukua alamäkeen, mitä ei avoimella perällä yhtä helposti kävisi.

Etuakselilla automaattilukko onkin jo vähän kiperämpi kysymys, riippuen myös auton vetotavoista. Takavedolla maantieajossa etuakselin lukkoa ei edes huomaa, ei tartte olla mitään avattavia napalukkoja. Nelivedolla se tietysti kytkeytyy ja aiheuttaa puskemista, varsinkin liukkaalla. Siksi itse ainakin suosittelen etuakselille aina kytkettävää lukkoa.

Torsenit toimii jollain lailla myös ristiriipunnassa tai kun rengas/ pari rengasta on ilmassa, mutta vaatii jarrupedaalin käyttöä että saa huijattua pitoa pitämättömille pyörille. Ei tietysti 100% lukkoa korvaa, mutta on paljon parempi kuin kitka tai varsinkin avoin. Torsenin pitäisi olla kohtuu huomaamaton myös etuakselilla, tosin tästä ei ole itsellä kokemusta. Piti testata nykyisessä katu- Jeepissä, mutta jäi sitten väliin..

..ja mielipiteitähän nämäkin, mutta niistä on niin mukava kiistellä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Automaattilukko Hiluxiin Löyty jo HiluMiks O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 29.06.2007 08:58
Kääntöjarrut ja automaattilukko Rojota Tekniikka & Jutustelu 2 21.11.2006 02:01
Automaattilukko ja pienempi vararengas KariS Tekniikka & Jutustelu 13 09.04.2006 12:43
100% automaattilukko talvella? hiluman Tekniikka & Jutustelu 22 23.11.2005 17:54


Sivu luotu: 01:30 (GMT +2).