Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 29.03.2012, 14:51
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Tää nyt menee vähä, lisää, ohi aiheen. Mutta vanha moottoripyöräilijä vertaus tuli mieleen....
On kolmenlaisia motoristeja 1. Japsi motoristit, jotka kevällä pistää pyörän käyntiin ja ajaa koko kauden.
2. Harrikka miehet, lähtevät matkaan vaikka jokin saattaa hajota reissussa.
3. Britti pyöräilijät, jotka lähtevät matkaan siitäkin huolimatta että pyörä hajoaa reissussa!

FinlandThropyssä oli syksyllä iso liuta Roverin valmistamia vekottimia liikenteessä. Tais orkkiksessa olla yks melkein vaki Discokin. Ajourat ei olleet mitään HC porttaali proto rännejä niin hyvin näytti etenevän melkein vakiot. Jostain syystä melkein joka paikassa missä oltiin pätkäpajerolla, oli samaan aikaan pari rangea tai lantikka, eikä siis jumissa vaan liikkeellä. Täytyy tunnustaa että Jeepin hankkimisen aikoina oli 2. vaihtoehto Disco...Defe olis ollu vähä vielä miehekkäämpi, mutta liian kalliita. Työkäytössä Defet taitaa olla suosittuja, metsureilla ym.. Tietenkin Hiluxit määrällisesti enempi edustettuina lava vekottimista.
Sodankylässä oli v2005 siirrytty defeen, ja kapparit ei oikeen olleet tyytyväisiä. Maastossa kyllä oli ominaisuuksia, mutta enimmäkseen ajelivat pitkiä matkoja tiellä nii eivät tykänneet. Samoin lämpötilan ollessa -35 luokkaa ei oikeen autossa tahtonu tarjeta. 2010 harjotuksissa oli sitten pitkähyttiset Hiluxit. Kertoilivat että ajomukavuus oli ihan toista luokkaa kun Defessä, vaikka maasto-ominaisuuksissa hävisi. Mutta siellä on kyllä niitä bankkuja millä sitte ajellaan.

Omien mieltymysten mukaan ja niinku suunnittelin aikoinaan, Disco päivittäiseen käyttöön ja satunnaisiin safareihin, tietysti korotusta ja isompaa kumea. Defe rakenteluun ja offaukseen, suunistukseen kovempiin safareihin.
- Paljonha se riippuu siitä ratin ja penkin välistä miten pääsee eteen ja taakse. Suunnistuksessa Modi luokassa taitaa ekan kisan jälkeen olla taas ykkösenä naapurikylältä yks lukoton pätkäpajero...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Tyhmiä kysymyksiä Patrolista vol2 VonLeka Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2005 00:13
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 09:24 (GMT +2).