Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #29  
Vanha 01.02.2012, 12:40
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Pöydällä rakentamisen hyvät ja huonot puolet:

+ helpottaa eritoten alkuvaiheen rakentelua kun kaikkia voi pöytälevyyn kevyesti heppailemalla asetella paikoilleen ja vielä muuttaa paikkaa jos ei osoittautunutkaan hyväksi.
+ tämä on jo toinen projektimme joka tehdään pöytälevyn päälle ihan vaan tuota alkuvaiheen rakentelua helpottamaan.

- joustoja pääsee koittamaan vasta kun tekele irroitetaan pöydästä.
- irroittaminen tapahtuu vasta sitten kun kaikki on hahmoon kasattu.

Todennäköisesti ensi viikolla on aika rälläköidä tekele irti emoaluksestaan ja sen jälkeen pihalle suorittamaan joustotestejä. Siinä vaiheessa nähdään mitä ja miten pitää muuttaa tai korjata. Tämä on meillekin ensimmäinen tämän kaltainen projekti, joten on monia asioita joita emme tiedä ennen kuin itse toteamme.

Noi bump stoppareiden lyöntialustat on jämptit mutta halutaan joustotesteillä nähdä ihan kongreettisesti kuinka laajat niiden pitää olla. Nyt tehtiin tällaiset ihan niitä testejä varten.

Taakse ei tule bump stoppareita. Niinkuin tuolla aiemmin oli puhetta, näillä tikuilla koitetaan kun ne oli jo varastoon joskus hankittu. Jos ne ovat alimitoitettu, pitää tilata kohteeseensa sopivammat. Nythän valikoimat jo Suomessakin ovat paremmat toisin kuin silloin ennen, jolloin saatavana oli vain näitä.

Mitä tulee takapanhardiin, se olisi varmaan pitänyt asentaa vasta auton ollessa ajokorkeudessa. Mutta se ei ole mahdollista vielä tässä vaiheessa. Tämä ratkaisu tehtiin tulevia joustotestejä varten.
Ongelmana tuossa tulee olemaan se että korin puoleista kiinnityspalkkia ei voi enää pidentää, se on jo nyt liian pitkä. Hitsaussauma joutuu koville kiinnityskohdassaan. Akselin puoleista kiinnitysrautaa voi vielä pidentää ja sitä sitten pidennetään mikäli tarve niin vaatii.
Tämä ratkaisu on matkittu Tumpin edellisestä autosta, joka taisi sinne Italiaan lähteä. Tosin meidän toteutus ei varmaan ole viimeistä piirua myöden sama mutta sitä ratkaisua matkiva. Hänellä ratkaisu on toiminut vaikka panhard on todennäköisesti joutunut vielä jopa kovemmalle kuin tässä kokonaisuudessa?

Mutta kuten tuli sanottua, meillä ei ole vielä sitä kokemusta tämänkaltaisista rakennelmista. Joten tietenkin kaikki mielipiteet ja kommentit kiinnostavat vaikka aika jääräpäiseltä rakentaminen on vaikuttanut sivusta seuraajan silmään. Ohjeita tulee mutta silti tehdään oman pään mukaan.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
 

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 07:48 (GMT +2).