![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun taas auton kardaaneista puhutaan, niin pitää muistaa että kun on tuplaristikollinen jordaani autossa, niin pinioni laitetaan osoittamaan suoraan kohti jakolaatikon yokea/ laippaa. Kulma siis puolittuu siitä mitä se olisi tavallisella kardaanilla. Tavallisen kahdella ristikolla olevan kardaanin saat varmasti taipumaan jyrkempään kulmaan kuin tuplaristikollisen kardaanin, mutta se ei tarkoita että se kahdella tavallisella oleva toimii kunnolla/ oikein/ ilman pahempia värinöitä sillä suuremmalla kulmalla ja vielä kestää sen. edit: Niin ja ettei menisi ihan löpinäksi, niin onhan noita "high angle"- tuplaristikoita tai sitten CV- tyypin viritelmiä. Jos ei halua koittaa traktorin voimanulosoton akseleita niin vaihtoehtoja on. Hinnat ja saatavuus tosin on vähän heikompia ![]() Tässä esim. pari puljua jenkkilän puolelta..: http://www.4xshaft.com/ highangledriveline.com
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 16.08.2011 15:54 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|