Ajateltiin tuossa että ilmaston lämpenemisen estämistä olisi syytä ajatella myös maastoautoillessa. Nythän on niin että aika suureen osaan täkäläisistä maastokulkineista pitää jatkossa tankata pienemmän etanoliosuuden omaavaa 98E5:sta, joten olisiko puuttuva osuus kompensoitava muuten?
Jos otetaan esimerkiksi suunnistuscup, jolloin tänä vuonna olisi 5 kisaa, joissa kuluisi kilpa-auton polttoainetta maltilliset 80 litraa per kilpailu. Tämä tekee kautta kohden 20 litraa etanolia. Kun tämä etanolimäärä edelleen muunnetaan koskenkorvaksi, saadaan vuotta kohden 106 kpl puolen litran kerta-annoksia. Kisaa kohden tämä tekee 20 pulloa koskenkorvaa ja kauden päättäviin voitonjuhliin jää vielä kuusi pulloa, jotka voidaan muuntaa 14:sta pulloksi 11% kuohuviiniä.
Kisaa kohden siis tuli kuluttaa 20 pulloa jotka voidaan jakaa keskimääräisen viiden hengen miehistölle eli neljä pulloa mieheen. Kisan aikana toki etanolin nauttiminen on kiellettyä ja epäsuotavaa joten saunaillassa ennen tai jälkeen kisan jää nautittavaksi 12 pulloa keskiolutta ja pullo koskenkorvaa. Vasta tämän jälkeen voi sanoa välittävänsä maapallon tulevaisuudesta.
Mutta entä jos mukaan lasketaan kuljetus- ja huoltokalusto ja kisana onkin laatokan ympäriajo?