Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0
Ok, tuo motoxin 5w-40 ei paljoa näyttäny maksavan 21.90/5L, eli sitä siis ja uutta suodatinta sitte jälestä. Paljon tuota peräöljyä menee periin? Entä vaihdelaatikko, mitä sille ja paljonko?
|
laatikkoon ja jakikseen "tavallinen" API GL4 tai GL5 (monet suosii päälaatikossa GL4:ää, koska GL5 paineenkestolisäaineistuksen väitetään huonontavan synkronoinnin toimintaa) suositus vissiin 75w-90. LN110 2,4D määrät seuraavat: laatikko 3,4 litraa (ensitäyttö 3,9 litraa), jakis 1,6 (ensitäyttö 1,8) litraa. peräöljyä eteen 1,4 (ensitäyttö 1,6) taakse 1,9 (2,2) litraa. LN65 on samat laatikot mutta ainakin etuperä erilainen.
----------------------------------------
Sitten taas kerran näihin tärinöihin nelikko päällä: risukeula LN110 täristää vedätettäessä todella rajusti nelivedolla alle 60km/h vauhdissa, mutta kovempaa nelivedolla ajettaessa tai napalukot kiinni takavedolla ei juuri tärinää tunnu, vasta pitkästi toisella sadalla alkaa pieni värinä. Nelivedolla hitaahkossa vauhdissa rauhallisesti vedolta moottorijarrutukselle vaihtaessa kuuluu kolkotus. Kardaanin ollessa irti pyörittelin etuperän laippaa ja vetareita eikä ahdistusta tai väljää tuntunut. Missä vika?
Autossa oleva B-osana hankittu 4-runnerin kardaani tuntui käsissä pyörittelemällä aika hyvältä. Tuttava ehdotti liian täyteen rasvaa pumpattua liukua, eli vois koittaa ottaa rasvanipan irti jos ylimääräiset tulisivat pois.
Ristikothan on yleinen ongelma. Tämän:
http://personal.utulsa.edu/~nathan-b.../3propelle.pdf mukaan tuplanivelen ristikot ei ole vaihdettavat, mutta saako ne silti vaihettua, jos vika vaikuttaa olevan siellä? Tallissa on yksi hyväkuntoinen automaatti- 4runnerin etukeppi, mutta sepä on useamman sentin liian pitkä. Alkuperäinen Hilux kardaani on myös tallella, mutta siinä on kaikki ristikot luovuttaneet neulansa...
Osaako raati antaa osviittaa, miten noista yhteensä kolmesta kepistä kannattaa rakentaa 1 toimiva tai oliko jotain muuta mikä pitäisi vielä tarkistaa?