Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 02.12.2010, 10:41
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0 Näytä viesti
Ok, tuo motoxin 5w-40 ei paljoa näyttäny maksavan 21.90/5L, eli sitä siis ja uutta suodatinta sitte jälestä. Paljon tuota peräöljyä menee periin? Entä vaihdelaatikko, mitä sille ja paljonko?
laatikkoon ja jakikseen "tavallinen" API GL4 tai GL5 (monet suosii päälaatikossa GL4:ää, koska GL5 paineenkestolisäaineistuksen väitetään huonontavan synkronoinnin toimintaa) suositus vissiin 75w-90. LN110 2,4D määrät seuraavat: laatikko 3,4 litraa (ensitäyttö 3,9 litraa), jakis 1,6 (ensitäyttö 1,8) litraa. peräöljyä eteen 1,4 (ensitäyttö 1,6) taakse 1,9 (2,2) litraa. LN65 on samat laatikot mutta ainakin etuperä erilainen.
----------------------------------------

Sitten taas kerran näihin tärinöihin nelikko päällä: risukeula LN110 täristää vedätettäessä todella rajusti nelivedolla alle 60km/h vauhdissa, mutta kovempaa nelivedolla ajettaessa tai napalukot kiinni takavedolla ei juuri tärinää tunnu, vasta pitkästi toisella sadalla alkaa pieni värinä. Nelivedolla hitaahkossa vauhdissa rauhallisesti vedolta moottorijarrutukselle vaihtaessa kuuluu kolkotus. Kardaanin ollessa irti pyörittelin etuperän laippaa ja vetareita eikä ahdistusta tai väljää tuntunut. Missä vika?

Autossa oleva B-osana hankittu 4-runnerin kardaani tuntui käsissä pyörittelemällä aika hyvältä. Tuttava ehdotti liian täyteen rasvaa pumpattua liukua, eli vois koittaa ottaa rasvanipan irti jos ylimääräiset tulisivat pois.

Ristikothan on yleinen ongelma. Tämän: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b.../3propelle.pdf mukaan tuplanivelen ristikot ei ole vaihdettavat, mutta saako ne silti vaihettua, jos vika vaikuttaa olevan siellä? Tallissa on yksi hyväkuntoinen automaatti- 4runnerin etukeppi, mutta sepä on useamman sentin liian pitkä. Alkuperäinen Hilux kardaani on myös tallella, mutta siinä on kaikki ristikot luovuttaneet neulansa...

Osaako raati antaa osviittaa, miten noista yhteensä kolmesta kepistä kannattaa rakentaa 1 toimiva tai oliko jotain muuta mikä pitäisi vielä tarkistaa?

Viimeksi muokannut ankkuli : 02.12.2010 22:50 Perustelu: öljymäärät tarkastettu
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 23:24 (GMT +2).