Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2004, 15:20
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

Suzukin sähkökaaviot ja kysymyksiä


Olisiko jollain esim. sähköisessä muodossa suitsan sähkökaavioita? Itsellä on vaan Vitaran kaaviot, jotka ei ihan ole 1:1. Tullut uusittua aika paljon sähköjä tuosta autosta edellisen omistajan patenttien ja sulaneitten piuhojen takia ja tarvisi hieman tarkennusta.

Huomasin noissa vitaran kaavioissa että kabiiniin menee kaksi päävirtapiuhaa kun SJ:stä löytyy vaan yksi (jonka joku oli jo ylikuormittanut, prkl!). Akulta lähtee (valk-kelt) piuha, joka haarautuu melkein heti tuntemattomaan paikkaan (oli jo katki). Kun piuha tulee kabiiniin se haarautuu virtalukolle ja sulakerasialle. Sulakerasian piuha haarautuu vielä niin että se on kytketty aina piuha per 2 sulaketta. Lisäksi menee vielä pieni haara hätävilkuille.

Vitarassa menee suoraan akulta piuha virtalukolle ja toinen sulakerasialle. Onko Aikaisemmissa suzukeissa ollut hieman ylikuormaa piuhalla kun omassa yksilössä se oli akun päästä sulanut noi 30 cm matkan ja tuo on "korjattu" vitarassa. Kuuluuko tuolla konehuoneessa olla minkäänlaista pääsulake rasiaa? Sitä ei ainakaan ole tuossa näkynyt, joten tein oman...

Nyt menee kokonaan uutta letkua konehuoneessa ja kabiiniin. Sisävalokin kirkastu varmasti n.40% ja muutenkin tuntuu että kone saisi jopa parempaa kipinää. Tai no, ehkä se johtui siitä että edellinen apina oli yrittänyt tunkea tulpanhattua väkisin paikalleen kun siellä on edellisen tulpan pää vielä sisällä...

Tämä edellinen sähköguru oli tehnyt vielä erillisen nappistartin ja käyttänyt siinä varmuuden vuoksi 9mm2 piuhaa akulta startin solenoidille (suunnaton virran tarve ). MUTTA moottorin maadoitus oli sitten hoidettu kahdella 0.75mm2 piussilla. huh huh... ja löyty monta kohtaa mistä pienellä epäonnella olisi palanut koko p*ska... Esim. älkää kootko startin jännitepiuhaa liittämällä kaksi vanhaa lyhyttä yhteen isolla pultilla ja suojaa tämä kohtaa "avonaisilla" akkukengän suojilla ja sähköteipillä. Lisäksi älä liitä sitä vielä startille menevään piuhaa 15W kolvilla niin että pari haituvaa on vaan kiinni...

Pahoittelen kovaa vuodatusta, mutta ottaa vaan päähän ihmiset jotka tekevät näitä ansoja... kiitos ja anteeksi...

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
Suzukin polttoaine järjestelmä juttua/kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 4 26.12.2007 11:27
hiluxin (ln65) sähkökaaviot mistä...? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 1 18.09.2007 21:29
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 04:55 (GMT +2).