Jos kokeilet niin kokeile sillä garretilla niin voit sitten vaihtaa sen TO 3 tilalle kun toteat sen nelosen toimimattomaksi.
Kyllä... mettäkoneen ym työ kierrokset on jossai 1500-2500 mutta koska siellä ei ole hukkaporttia niin se on mitoitettu siten että maksimi paine jää maksimi kuormalla ja maksimi kierroksilla sinne 0,6-0.8 bar.
Hukkaportti on siis painekellolla ohjattu venttiili joka johtaa ahtopaineiden noustua yli halutun pakokaasua ohi turbon suoraan pakoputkeen.
Ja se dumppi kannattaa laittaa siihen jo senkin takia että se säästää sitä syöttöpumpun säätökalvoa.
Eli jos laitat noista kummankaan niin lopputulos on todennäköisesti sellainen että ajokierroksilla(1500-2500) ei juurikaan ole vielä eloa.
Ja mitä pakopaineisiin tulee niin niistä jauhaa(ehkä jopa syystäkin) lähes kaikki jotka ovat joskus jostain netistä joskus turbon nähneet.
Itselläni on 42:sessa patrollin 3.3 litrasesta kotoisin oleva TO 3 :nen joka sekin on mielestäni hieman liian iso,mutta vain hieman.Ehkä joku nykyaikaisempi toimisi vielä paremmin.Joka tapauksessa sillä on jo ajettu bertassa yli reilusti yli 200000 km.
Ja ensiksi kokeilin siinä jostain 4 litran newhollandista kotoisin olevaa TO 4:sta ja siitä ei kyllä toimivaa saanut.Tai minä en saanut.
|