Tuli hommattua työ ja harrasteleluksi tuollanen lyhyt hyttinen ja lavainen fordin ranger 2.9i ja 5v manuaali. Auto oli ostettaessa seissyt noin vuoden, välillä sillä oli ajeltu ja käytelty mutta lähinnä piha autona. Nyt kun sain rekisteröityä ja katsastettua rupesin ajelemaan jokapäiväisten tarpeiden mukaan ja olen huomannut seuraavaa auto on kuin käsijarru päällä kierroksilla 2000-3000rmp tuon yli kun päästään niin varsinkin pienillä vaihteilla piristyy huomattavasti?. Autossa oli jo valmiina 31" maastorenkaat ja korotukset mutta ne tuskin tähän vaikuttavat muuten kuin välityksen muuttumisena. Päällisin puolin tutkittuna ilmansuodatin ja tulpat oli siistit ja eivät ilmeisesti ole kauan autossa olleet, katalysaattoreita putkistossa näyttäisi olevan jopa kaksi peräkkäin mutta koska ei ole vähä päästöinen taidan seuraavaksi poistaa ne ja tutkia neko siellä tätä menoa jarruttaa juuri noilla kaupunki kierroksilla. Tiedän ettei ole niitä yleisempiä maasturi harrastus kohteita eikä tämä tekniikka ilmeisesti liity edes muihin maastoautoihin kuin pikku bronkoon mutta kokeillaan silti olisiko täällä tästä fordin koneesta tietäviä?.