Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 02.07.2010, 23:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Levikekumin kiinnitys


Noniin nyt on asennettu etulokareihin levikkeet. Homma meni ja tulee menemään kutakuinkin näin (jos mikään ikinä menee niin kuin sen pitäisi!): Etulokareissa on levikkeet kiinni leveäkantaisilla sinkityillä ruuveilla. Nyt ei ollut sikaflexiä juuri saatavilla ja korin ja levikkeen väliin ei vielä laitettu mitään paitsi ruuvien läpitulon puolelle vaseliinia ja oikeestaan hyvä niin. Päätinkin laittaa väliin alustamassaa. Ja tämä siksi että jos minä tai joku muu joskus haluaakin ottaa levikkeet pois niin luulen että alustamassa on edes jotenkin irrotettavissa maalipinnasta muutoin kuin työstämällä maaleineen kaikkineen. Korjatkaa jos olen värässä. Edessä työtä hieman hidasti sisälokarit jotka piti irrottaa että taustapuolelle sai laitettua vaseliinin. Ja sama on vielä tiedossa...Takana tota vaivaa ei tule olemaan. Se tulee menemään varmaankin niin että ensin kumi kiinnitetään koko matkalta ruuveilla, sitten taas irroitetaan ja sivellään massa väliin ja kierretään takas valmiisiin reikiin ja sitten vaseliini taustapuolelle. Irroitus sen takia etä reiät on nyt valmiina ja säästytään paremmin massan sotkevalta vaikutukselta. Nyt homma meni niin että leikattiin 6m pätkästä noin sopivan mittainen pätkä yhteen lokariin ja kaksissa tuumin toinen piti kumia paikallaan, toinen porasi vuoronperään kahdella poralla, toisella reiän kumista ja lokarista läpi ja sitten heti perään toisella ruuvin kiinni. Eli toisessa porassa itse poranterä ja toisessa ruuvauskärki, ja helpotti ja nopeutti aika hitosti! Ja tämä vois olla ehkä pieni vinkki jos auto ei ole ihan täys offikäyttöön rakennettu tai näin ainakin itse asian tulkitsin: leveäkantainen ruuvi kiristyessään vetää peltiä etenkin kaartuvissa osissa kohdaltaan "suoraksi" ja saa lokarin hitusen aaltoilemaan, joka näkyy kumin ja lokarin pienenä rakoiluna. Ja tämä oli oma tulkintani mitä tuossa tapahtui. Eli luultavasti laitan seuraavaksi normaaleilla pallokantasilla ruuveilla koska tämän levikkeen lävistyskohdassa on ohut, kylläkin tosi ohut alumiinivahvike joka vahvistaa kiinnitystä. Ja tuskimpa siihen muutenkaan mitään erityisen irtirepiviä voimia kohdistuu. Tuli pitkä teksti, toivottavasti ei vaikeasti ymmärrettävää eikä itsestäänselvää
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssipedin kiinnitys? JarnK Tekniikka & Jutustelu 2 21.01.2009 21:42
Turvakaarien kiinnitys IironSika Tekniikka & Jutustelu 31 08.09.2006 23:08
bj-75 vinssin kiinnitys? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 08.06.2006 19:56
lavakaarenn kiinnitys Tekniikka & Jutustelu 0 17.04.2006 11:23
levyn kiinnitys ? 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 06.03.2003 11:06


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).