Nonii, nyt on sitten tähänkin taloon tullut pimeyden ruhtinaan ajoneuvo höystettynä italialaisen insinöörityön näytteillä - siis melkein musta ferrari...
Kärry on siis Range ja voimaa tarjoaa Ivecon 3,5 litrainen riisseli. Ensimmäiseksi tästä pitäisi nyt (jarrujen) lisäksi saada tuo hehku toimimaan, että lähtisi peli pakkasessakin käyntiin... ...jarrut taas ovat peruskauraa, joten niistä ei sen enempää.
Hehku tuossa koneessa on se "etupoltin" (vrt. lentskarien jälkipoltin), joka hehkuttelee tulppaa samalla ruikkien tiisseliä sinne imusarjaan. Lopputuloksena tulisi olla komia liekki siellä imusarjassa, joka lämmittelee ohikiitävää ilmaa. Muuten hieno idea, muttei toimi. Eli onko viisahia kuulosella, jotka osaisi auttaa? Mistä löytyy lisätietoa siitä miten nuo diesel-letkut tulisi olla ennen suutinta ja muuta matskua kyseiseen koneeseen? Linkkejä, kuvia opuksia? Niin, ja mainittakoon vielä, että suuttimen/hehkun pitäisi olla myyjän mukaan uusi.
Toinen mitä voisin kysellä on tuo kampikammion ilmastointipömpeli. (Keksikää parempi nimi sille möykylle siellä koneen kyljessä?) mitenkäs jengi on tuon pömpelin huohotusletkun laittaneet? Nyt ei siinä ole mitään letkua, mutta hyvinhän tuohon joku sopisi. Ihanko vaan perinteisesti imusarjaan pistän? Onko väliä että tuleeko ennen vai jälkeen ilmanputsarin?
Kolmas kysymys olisi vaeltelevasta tyhjäkäynnistä? Tyhjäkäynti muistuttaa nyt vanhan massikan ruksutusta ja ehkä hiukan liian terävä ääni. Onko tyypillistä tälle koneelle, vai kannattaako jotain lähteä puuhastelemaan? Ja jos kannattaa, niin mistä löytää edukasta osaa koneeseen? Motonet (piltemasta puhumattakaan) ei taida olla se paikka... Itselle tulisi ensinnä mieleen ruiskusuuttimet ja ihan perus venttiilinsäätöä (tuskin kai sentään hydrauliset nostimet tuossa on?) Ja onko muuten välyksistä tietoa?
--
Life is but white light, slightly out of focus.