![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuulilasiliikkeet ei halua ottaa vastuuta niskoilleen, jos uusi lasi räpsähtää halki ensimmäisessä töyssyssä.
Kyllä ne myy sieltä ihan mukaankin tuulilasin, jos joku haluaa itse laittaa lasin paikalleen. Kannattaa vaan mainita lasia ostettaessa, että jätetään se asennuksen hinta pois. Yleensä hinnastoissa olevat hinnat on "asennettuna". Liimattu lasi ei vaadi ihan just millilleen suoraa alustaa, koska ne pienet heitot saa korjattua vähän paksummalla kerroksella tuulilasiliimaa. Lasia asennettaessa kannattaa tarkistaa, että sen nurkat eivät lepää auton koria vasten (lasi räksähtää rikki töyssyssä/kallisteluissa). Jos lasia kiertävät listat eivät kunnolla istu paikoilleen, niin ne voi yksinkertaisesti jättää pois kokonaan... ![]() Lasiin ja koriin kannattaa laittaa muutaman millin päähän maalarinteipillä rajaukset, niin saa nätisti fairyveteen kostutetulla sormella silotettua ne saumasta pursonneet liimat nätiksi. Ikäänkuin kumiseksi listaksi. Pinnat kannattaa ensin pyyhkiä puhtaaksi vaikka Isopropanolilla (polttoaineen jäänesto). Ainakin IKH:ssa myydään tuulilasin liimauspakkauksia työkaluineen, n. 40€uron hintaan. Liima on sellaisessa silikonituubin näköisessä pakkauksessa ja sitä voi pursottaa ihan silikonipuristimella. Noita pelkkiä liimatuubeja ja silikonipuristimia löytää kyllä ihan autotarvikeliikkeestä / marketeista / Motonet / Biltema. Muutama vuosi sitten laatuliiman hinta oli 18€. Mitään silikoneja/asennusliimoja ei saa tässä liimauksessa käyttää, ettei lasi lennä ensimmäisessä risteysjarrutuksessa edelläolevan niskaan. Ainakin Biltemassa oli sellaisia kahvalla varustettuja imukuppityökaluja lasin nostelemista varten. Liimattavaa pintaa ei paranisi hypistellä tuon liuottimella putsaamisen jälkeen, ettei sormista tule rasvaa, joka pilaa liiman tarttumiskyvyn. Asennusvaiheessa olisi hyvä olla 2-3 henkilöä, jotta lasi menisi kerralla oikeaan paikkaan. Liimattu lasi sais olla yön yli lämpimässä tallissa, jotta liima kovettuu kunnolla & lasi pysyy kiinni. Jos haluaa vielä varmistella, niin lasin ylä- ja alanurkkiin voi laittaa pätkät jotain listaa pop-niiteillä tai peltiruuveilla. Kaikki keinot on sallittuja, kun kyseessä on useamman satasen säästöt... ![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Edullista putkea PK-seudulta? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2008 12:45 |
Mistäs Tampereen seudulta heittokelloo | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.01.2007 19:21 |
Jarrurumpujen sorvaamo PK-seudulta? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.02.2006 06:23 |
Kartaani pajaa Tampereen seudulta | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.11.2005 21:13 |
Mistä paineilmavehkeitä PK-seudulta? | JF | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.09.2004 12:05 |