http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67361 <---- tuolta lisää asiaa samasta aiheesta (Edit: Viipo kerkes ensin)
Mulla on itellä käyttiksenä -88 LN65 Hilux, jossa on 31" fedimat, 70mm korinkorotus, 60mm korotettu alusta ja toimii kaupungissa ja lähiseudulla ihan ok. Maantielläkin sillä pärjää, mutta 80-90km/h alkaa olla aika max. mitä raaskii ajaa, kovempaa mennään käytännössä kaasu pohjassa koko ajan. Autoon on kyllä tulossa turbo kevään/kesän aikana eli pientä helpotusta on luvassa. Myös lähes vakiolla HJ60:sella tuli ajeltua muutamia vuosia sitten ja siihen päti suurin piirtein samat asiat.
Kyllä tommosella korotetulla + isommilla renkailla olevilla maastureilla pystyy maantietäkin ajaa, mutta mitä isommat renkaat, sitä enemmän ne laittaa hanttiin. Tommoset karkeat renkaat myös kuluu aika vinhaa vauhtia maantieajossa. Motarilla alkaa olla kyllä aika turhaa edes yrittää pysyä muiden vauhdissa mukana.
Jos ei paikkaluvulla ole merkitystä, niin Hilux voisi olla myös hyvä vaihtoehto. vm.88 asti jäykkä etuakseli, ja 89--> erillisjousitettu. Jäykkä akseli ehdottomasti parempi maastoajoa silmällä pitäen, mutta erillisjousitettu kerää pisteet kestopäällysteellä ajaessa. Landcruiser/Trooper molemmat jäykällä etuakselilla ja tekniikka aika pomminvarmaa. Remonttia ja peltihommia joutuu tuossa ikäluokassa kuitenkin opetella harrastamaan. Oma auto meni oston jälkeen heti talliin lavan irroitukseen ja peltitöihin.