http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/2C.../LTT1_2009.pdf
Lainaus:
01.10.2009 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- (leveys max. 185 cm), C2-
(hyötyajoneuvon rengas, jonka kantavuusluku on yksittäisasennuksessa enint. 121 ja
nopeusluokka väh. N) tai C3-luokan (hyötyajoneuvon rengas, jonka kantavuusluku on
yksittäisasennuksessa enint. 121 ja nopeusluokka enint. M, tai hyötyajoneuvon rengas, jonka
kantavuusluku yksittäisasennuksessa väh. 122) renkailla, renkaiden tulee olla hyväksytty
vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai E-säännön 117 mukaisesti
01.10.2010 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- luokan (leveys yli 185 cm ja enintään
215 cm) renkailla, renkaiden tulee olla hyväksytty vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai Esäännön
117 mukaisesti
01.10.2011 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- luokan (leveys yli 215 cm) renkailla,
renkaiden tulee olla hyväksytty vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai E-säännön 117
mukaisesti.
|
Maastureiden yhtään isommat renkaathan ovat näitä LT-renkaita (hyötyajoneuvon), eli ainoa vaihtoehto jos ei vierintämelutodistusta ole myyjällä käpälään lyödä, on tökkiä niihin nastat. Käyttää siis saa, mutta myydä ei.
En tiedä minkä verran löytyy tuota S:ää tyyppihyväksyntämerkistä. Omissa tänä vuonna ostetuissa Cooppereissa ei moista ainakaan ole.
Kiitos EU!