Aluksi tervehdys uudelta jäseneltä kaikille!
Ja sitten vinkumaan vinkkiä:
Eksyi käsiin vilenin malliin -91 4runner 3l V6. Ajattelin hävittää suoraa päätä mutta ajettuani vehkeen kotiin oli mieli muuttunut tyystin
Ongelma yksinkertaisesti kylmäkäynnistys: sahauttaa pirusti,puskee bensaa raakana putkeen eli selkeästi saa liikaa bensaa.No normijuttua tähän asti..kun vihdoin käynnistyy ja lämpeää ei tietoakaan mistään viasta.Käynnistyy liki avaimia kilistämällä,ottaa kierroksia normaalisti,ei bensan hajua,ei ylimääräisiä kilinöitä koneesta eli auto täysin kunnossa.Käynnistyy täysin normaalisti myös jos pitää jonkin aikaa lohkolämppärissä.
Entinen omistaja sanoi luopuessaan että siellä olisi joidenkin venttiileiden säätö pielessä (eli kantaa niiden lie pitäisi kun raakaa bensaa putkeen työntää) mutta miten ihmeessä auto korjaantuu lämmittäessä? Ja mitään venttiilien rapinaa ei koneesta kuulu saati muuta ylimääräistä.
Itsestä tuo venttiilihomma kuulostaa aika epätodennäköiseltä,ennemmin epäilisin lämpötila-anturia,viallisia ruiskusuuttimia...tai..? Voisko olla jopa niin simppeliä kuin tulpat..
Mutta mitä antavat tuomioksi 4runner/toyo miehet tähän? Saattaa olla että unohdin kertoa jotain olennaista mutta lisätietoa tarvittaessa. JA kiitokseni jo etukäteen!