Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2004, 09:33
Elmor Elmor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.04
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 116
Perusasetus

Vellomista


Auttakee kokematonta! Perstuntumaa rakennelluista maastoautoista on sen verran vähän, että uudet pomputtelut ihmetyttävät.

Taidan olla allerginen alustan hötkyilylle, mutta nyt KingCabin keulan vellominen alkaa jo ihmetyttää. Autoa on korotettu rungon ja korin välistä 3", ja renkaina on BFG MT:t 33x10,5x15. Vuosimalli -87, eli edessä erillisjousitus vääntösauvoilla ja takana jäykkä akseli.

Etuiskarit on juuri vaihdettu, minkä uskoin auttavan ongelmaan, mutta edelleen tuntuu, että varsinkin maantievauhdeissa kaikissa heitoissa ja pompuissa etupää heiluu puolelta toiselle, siis sekä auton pitkittäisakselin ympäri että ihan vaakatasossa oikealle ja vasemmalle. Ja kaikki selkeästi eritahdissa perän kanssa. Renkaissa n. 2 bar painetta.

Kysymys siis kuuluukin: Onko tämä normaalia tällä painopisteellä ja noilla renkailla, vai pitääkö vikaa lähteä metsästämään? Kurveissa menee ihan nätisti eikä kallistele erityisen paljon, mutta pomput ovat myrkkyä. Onko tuossa ollut alunperin kallistuksenvaimennin edessä? Voiko eturenkaiden pystykallistuma muuttua, vaikkei käsin heilutellessa väljää tunnukaan? Ehkä renkaiden seinät vaan joustavat omia aikojaan niin paljon, että vähän pomputtelee, vaikka koko ei nyt varsinaisesti mikään jättimäinen olekaan.

Kiitoksia taas, pikkuhiljaa tässäkin asiassa viisastutaan, kai...



Elmor

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).