Vuoden alussa tuli hommattua -94 Vitara 1.6 16v koneella metsästys pirssiksi. Ensin vähän korotettiin jousitusta, mutta sitten homma karkasi käsistä kun hoksasin jenkkien vaihtavan kyseiseen pirssiin VW dieseli koneita. Selvitystyö lähti käyntiin siitä, saako painavalla VW 1.9TD koneella varustetun Vitaran Suomessa kilpiin.No saahan sen. Vitaraa on valmistettu Espanjassa PSA XUD9 moottorilla Santana nimellä ja maahantuojan selvityksen mukaan kahdessa mallissa ei ole eroja kuin jousissa, eli homma käyntiin....
Jenkeistä tilattiin Acme Adapters:n sarja, ja hommattiin 1.9TDI 1Z kone VW Golffista vuosimallia 1994.
Konetta paikalleen ruuvatessa, ACME:n sarjasta passasi ainostaan vauhtipyörä, vaihdelaatikon adapterilaippa ja moottorin kannattimet. Moottorin kumityynyt piti hommata 90:sta Vitarasta. Koska Golffin motissa turbo on pakosarjan alapuolella, niin laturi kiinnike piti väsätä myös itse....
Seuraavana vuorossa oli Volkkarin ohjaustehostimen asennus, koska se ei alkuperäisessä kiinnikeessään sopinut paikalleen. Koneen mukana tullut orkkis laturi kiinnike oli hyvä pohja hommalle. VW alkuperäinen ohjaustehostimen kiilapyörä sai lähteä, ja tilalle laitettiin vanhan mallisesta Golffista vesipumpun pyörä oikean offsetin takia.
Sitten putkiston pariin. Koska rek. otteessa on merkintä vähäpäästöisyydestä, katti oli asennettava. Sen virkaa sai toimittaa Volkkarin oma katti. Tässä lopputulos:
Uusi jäähdytin tuli samaisesta Golffista ja intercooleri Passatista. Acmen suosittelema jäähdytin oli järkyttävän kokoisella kennolla varustettu vanhan Passatin jäähdytin, joten kotimaisen ilmaston huomioon ottaen tuli valittua tuoi Golffin jäähy. Flekteiksi tuli haettua Motonetistä 28cm föönit.