Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 23.03.2009, 11:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Joo nypytys neliveto päällä johtuu siitä,että ajettaessa kaarteessa,mutkassa tms.käännettäessä autoa,kulkevat etupyörät pidemmän matkan,kuin takapyörät.Ja koska neliveto on ko.kapineessa mallia kytkettävä etuveto,niin nelikko päällä etu,ja takapyörät pyörivät samaa nopeutta.

Ja koska etu,ja takapyörien kulkema matka on eri,niin jommankumman akselin pyörä(t) luistaa,joka ilmenee kuvaamallasi tavalla.Myöskin kääntösäde kasvaa jonkin verran.

Vian etsintä tulee ajankohtaiseksi,kun ko tilanteessa alkaa kuulua voimakasta rutinaa,ja tai pauketta voimansiirrosta.

Tai etupyörät eivät jostain syystä vedä.

Luonnollisestikkaan ei pitävällä alustalla(asfaltti.tms) kannata nelikkoa päällä pitää,talvella, liukkaalla mudassa,hiekassa,pehmeillä pihoilla tms. kylläkin.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ongelmia HJ-61 nelivedossa Tekniikka & Jutustelu 1 13.01.2006 21:47


Sivu luotu: 21:51 (GMT +2).