![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Rakennuspuolen vaatimuksista ei ole tietoa mutta koneenrakennuksesta sen verran että nostokehikot luokitellaan nostoapuvälineiksi ja näille on aika tarkat vaatimukset suunnittelulle ja dokumentoinnille. Lisää aiheesta esim
http://tyosuojelujulkaisut.wshop.fi/.../03/TSO_12.pdf Nostokoukuiksikin kannattaa valita jos mahdollista vaikka joku hitsattava valmis koukku/lenkki jossa merkitty max nostokyky jne. jos ammattikäyttöön rakennellaan. Harrastushommat on sitten eri juttu. Hitsauspätevyysvaatimukset liittyy useimmiten laatustandardien vaatimuksiin (ISO 9001, 3834 yms), eipä noilla kaivurin korjailuissa ole merkitystä. Tarkemmin säädellyissä hitsauksissa (esim. putkistot, paineastiat) nuo asiat täytyykin sitten olla yrityksissä kunnossa eli hitsariltakin vaaditaan pätevyydet tarpeen mukaan. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hitsaus | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.05.2008 19:29 |
m:ac/dc hitsaus keskus | SAMROCK | O/M/V Muut | 10 | 18.10.2007 11:49 |
Banjon hitsaus | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.10.2007 18:57 |
Hitsaus kysymys | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.03.2007 20:16 |
Täytelangalla hitsaus | Rälläri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.02.2007 22:02 |