![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() turbotietäjää?Ongelma: mitenhän hyvin tai huonosti sopisi Schwitzer S100 korvaamaan Toyotan 2LT-II koneesta löytyvän CT20:n? Imu- ja pakosiivet ovat jotakuinkin samankokoiset ahtimien kesken (molemmat n. 40 mm), Schwitzerissä pakopuoli (laipan aukkoa lukuunottamatta) näyttäisi hivenen tilavemmalta, samoin turbiinin siivet ovat jyrkemmässä kulmassa (nousua enemmän) CT20:een verrattuna. S100:ia näyttää olevan monta eri kokoista mallia. Ko. Schwitzer S100 on alunperin tarkoitettu 4.4-litraiseen SisuDieseliin, mikä löytyy Valmetin keulilta. Tehoahan noissa ei ole paljoa (91 hv), eikä kierroksiakaan: maksimivääntö on 1400 r/min ja maksimiteho 2200 r/min. Toyotan 2.4-litraisen käyttöalue jatkuu yläpäästä kyllä selkeästi ylemmäksi, mutta ompa tuo paljon pienempi litratilavuudeltaankin. Speksit tuosta Schwitzeristä: Family Turbo: S100 Turbo Code: 316579 O.E.M Turbo Code: 836759238 Mark: Valmet (SISU) Engine: 420DSRE (4.4) Ja hukkaporttiahan ei tuossa mallissa ole, eli ulkoinen versio pitäisi kehitellä. Päällisin puolin ko. solmu on hieman CT20:stä pienempi: vähän kapeampi ja pakosarjan laippa/reikä pienempi. Kannattaakohan tätä lähteä peuhaamaan paikalleen jos halavalla sais uuvenverosen? Kyseessä siis kaverin 4Runner ja öljyä kuseva CT20.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.11.2008 00:28 Perustelu: hienosäätöö |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|